مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریورماه سال‌جاری، ۵۱‌درصد از سهام شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، صابر فیضی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، واگذاری سهام مخابرات از تابستان جاری و پس از مشخص شدن ارزش سهام ۳۳ شرکت مخابراتی، آغاز خواهد شد.

وی در خصوص ترکیب سهام واگذاری نیز گفت: در این واگذاری، ودیعه‌های مشترکان تلفن‌همراه، تبدیل به سهام مخابرات خواهد شد و ۲۰‌درصد از کل سهام نیز در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، ۴۰‌درصد از کل این سهام، در قالب سهام عدالت توزیع می‌شود و مابقی از طریق سازمان بورس عرضه می‌شود.

او خاطر نشان کرد: طی هفته جاری و از طریق رسانه‌ها، فرم‌های ویژه‌ای توزیع خواهد شد تا اگر مشترکان تلفن‌همراه، تمایلی به تبدیل ودیعه خود به سهام نداشته باشد با ارسال آن، موضوع را به اطلاع مسوولان برساند.

وی در خصوص ارزش سهام شرکت مخابرات نیز افزود: ارزش سهام ۳۳شرکت مخابراتی، تا تیرماه سال‌جاری، از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام خواهد شد.

فیضی، در خصوص دیگر برنامه‌های شرکت مخابرات در سال ۸۶ اظهار کرد: در سال‌جاری واگذاری تلفن ثابت در تمامی شهرها به روز می‌شود و همچنین تا پایان سال نیز حداقل در ۵۰‌درصد از روستاهای کشور، واگذاری تلفن ثابت به روز خواهد شد.