برپایی همایش امضای دیجیتالی

سید پاشا ناصرآبادی، دبیر اجرایی اولین همایش و نمایشگاه تخصصی امضای دیجیتالی گفت: امروز، مهم‌ترین نیاز دولت الکترونیک تامین امنیت آن است و در این میان اطلاع‌رسانی سریع و مناسب از یک‌سو و جلب مشارکت بخش‌خصوصی از سوی دیگر، ساده‌ترین راه دستیابی به این مهم است. وی تصریح کرد: دنیای دیجیتال و فضای سایبر، نیازمندی‌های امنیتی خاص خود را می‌طلبد و اینکه بتوانیم هویت واقعی اشخاص را در چنین محیطی تشخیص دهیم از جمله مهم‌ترین نیازها است.

وی همچنین با تاکید بر این مطلب که با استفاده از امضای دیجیتالی می‌توان هویت واقعی افراد را در دنیای دیجیتال و فضای سایبر تشخیص داد، به کاربرد‌های دیگر امضای دیجیتالی اشاره کرد و افزود: تامین امنیت E-Mailها و وب‌سایت‌ها در هنگام تبادل اطلاعات مهم از جمله بیشترین موارد کاربرد امضای دیجیتالی است.

سیدپاشا ناصرآبادی، اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین خلا موجود در رابطه با امضای دیجیتالی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که برگزار اولین همایش امضای دیجیتالی بتواند گامی موثر در جهت رفع این خلا باشد.یادآور می‌شود که این همایش و نمایشگاه تخصصی ۳۱ اردیبهشت‌ ۸۶ در تهران برگزار خواهد شد و اطلاعات بیشتر آن در وب‌سایت رسمی همایش به آدرس www.digitalsign.ir قابل دسترسی است.