اگر شما از مشترکان ایرانسل هستید و این روزها به دلیل محاسبه تعرفه مکالمات این اپراتور بر حسب دقیقه بسیار شاکی و به نوعی چهره یک فرد‌مال‌باخته را به خود گرفته‌اید بد نیست بدانید که معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز از این وضعیت ایرانسل گله‌مند است و در نظر دارد اقدامات قانونی در خصوص اجرایی شدن محاسبه مکالمات بر حسب ثانیه اعمال کند. لطف‌ا... سبوحی همچنین درباره تعرفه اینترنت ایرانسل که توسط این شرکت کیلوبایتی ۳۰ریال اعلام شده، اظهار داشت: به دلیل آنکه اپراتور دوم پیش از این تعرفه استفاده از اینترنت را کیلوبایتی ۶۰ ریال به سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده بود در نتیجه مبلغ نهایی و پیشنهادی دقیق تعرفه‌ها در دست بررسی است. ایرانسل اعلام کرده است که برای جبران ضرر مشترکان خود از محل احتساب نرخ تعرفه مکالمه به صورت دقیقه، هدیه‌های مجانی‌ای در نظر گرفته است.

اما مالکان گوشی‌های موتورولا و سونی اریکسون که از گذشته و نحوه ورود گوشی‌هایشان به کشور اطلاعات دقیقی ندارند باید بدانند که حجم وسیعی از گوشی‌های این دو مارک تجاری موجود در بازار به صورت قاچاق و یا به همراه مسافر به کشور وارد شده است.براساس خبری که فارس منتشر کرده است گوشی‌های موتورولا با انواع سیم‌کارت‌های موجود در کشور سازگاری دارد و به راحتی و حتی بدون تغییر شماره سریال و یا تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شبکه فعال می‌شوند.گوشی‌های سونی اریکسون نیز با سیم‌کارت‌های ایرانسل و تالیا هم‌خوانی داشته و در این بین تنها گوشی‌های نوکیا است که اگر به صورت غیرقانونی و یا همراه مسافر وارد کشور شوند با هیچ کدام از سیم‌کارت‌ها مطابقت ندارد. سال گذشته و به دنبال افزایش تعرفه واردات، گوشی تلفن‌همراه که افزایش بی‌سابقه قاچاق این وسیله ارتباطی را در کشور به همراه داشت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت ارتباطات سعی در شناسایی و از شبکه خارج ساختن گوشی‌های غیرقانونی تلفن‌همراه را داشتند، اما این امر به دلیل تعداد بالای گوشی غیرقانونی و مشکلات موجود برسر این کار کمرنگ شده و تاکنون نیز آماری در این زمینه منتشر نشده است.

اما از دیگر حوادث موبایل ایرانی بخوانید که دادگاه جزایی یکی از شهرها دختری ۲۰ساله را به جرم فراهم کردن موجبات فساد از طریق بلوتوث و پیام تصویری به وسیله تلفن‌همراه به دو سال زندان، ۹۹ضربه شلاق و دو سال منع اقامت در شهر خود محکوم کرده است.وکیل این دختر ۲۰ساله در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار داشته است، عسل، عکسی نامناسب از خود را از طریق تلفن‌همراه برای پسری که قصد ازدواج با او را داشته است، ارسال کرده و پسر نیز با خیانت به او عکس را در ابتدا بین دوستان خود و بعد در خارج از شهر توسط پیام‌های تصویری تلفن‌همراه و تکنولوژی بلوتوث منتشر می‌کند.