بازار دیجیتال- حمل آسان و قابلیت‌های بسیار زیادی که انواع دستگاه ام‌پی‌تری‌پلیر دارند باعث شده تا افراد بسیاری به خصوص جوانان به استفاده از این دستگاه گرایش بسیاری پیدا کنند.

در مقابل این دستگاه که با سرعت زیاد در بازارهای دنیا جای خود را باز کرده، گویی دیگر دستگاه‌های پخش موسیقی حالت سنتی و کلاسیک پیدا کرده است.
هر روز که می‌گذرد این تکنولوژی حرف‌های جدیدتری برای گفتن دارد. موفقیت، چشمگیر این وسیله سازندگان شرکت‌های مختلف را به رقابتی تنگاتنگ واداشته است به طوری که روز به روز شاهد ورود نسل جدیدتری از این دستگاه در میان بازار هستیم.
انواع ام‌پی‌تری پلیرها را نیز می‌توان براساس کیفیت، قیمت و نوع مارک به چند دسته تقسیم کرد که به طور مثال ام‌پی‌تری‌پلیر برندهای آی‌ریور، آی‌پاد و کریتیو به عنوان پرطرفدارترین برندهای بازار خارجی و داخلی شناخته شده‌اند.
جالب اینکه آی‌ریور به عنوان ام‌پی‌تری‌پلیر حرفه‌ای، آی‌پاد به عنوان پرفروش و کریتیو نیز به عنوان ام‌پی‌تری‌پلیر با تنوع بالا در بازار شناخته می‌شوند.
البته بعضی از فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری بر این باورند که دو برند آی‌ریور و آی‌پاد دارای یک رنج قیمتی هستند و برند کریتیو این محصول نیز دارای بالاترین قیمت بازار است.
البته ناگفته نماند که در حال حاضر انواع ام‌پی‌تری‌پلیر کریتیو مدل MB۵۱۲ با قیمت ۴۹هزار تومان، مدل GB۶۰ آن با قیمت ۳۹۷هزار تومان به فروش می‌رسد که طبق اعلام فروشندگان بازار صوت و تصویری مدل zen نئون GB۲ کریتیو هم با قیمت ۱۱۷هزار تومان به عنوان پرفروش‌ترین مدل این برند شناخته می‌شود.
به نظر می‌رسد که دو برند آی‌ریور و کریتیو از تنوع بالایی برخوردارند به طوری که هر یک از این دو برند حدود 10 تا 12مدل ام‌پی‌تری پلیر به بازار ارائه کرده‌اند.
همچنین برند آی‌پاد پایین‌ترین و بالاترین قیمتی که در بازار این محصول دارا است بین ۱۱۰هزار تا ۳۷۰هزار تومان است. ضمن اینکه مدل GB۳۰ آن با قیمت ۲۶۰هزار تومان به عنوان پرفروش‌ترین مدل این برند در بازار معرفی شده است.


همچنین ام‌پی‌تری پلیر ۲۵۶MB آی‌ریور با قیمت ۳۲۰هزار تومان به عنوان ارزان‌ترین و گران‌ترین محصول این برند شناخته می‌شود که به گفته فروشندگان بازار مدل ۰۶اGB آن که ۱۷۵هزار تومان قیمت دارد، می‌توان با عنوان خوش‌فروش‌ترین مدل این برند معرفی کرد.
البته در کنار برندهای اصلی طرفدار در بازار به برندهای دیگری همچون سونی و سامسونگ می‌توان اشاره کرد که در این زمینه فعالیت می‌کنند و با قیمت پایین‌تری نسبت به 3برند کریتیو، آی‌پاد و آی‌ریور به فروش محصولات خود می‌پردازند.
ناگفته نماند که وجود برندهای متفرقه در بازار این محصول نکته دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد که تا حدود زیادی هم از استقبال بالایی برخوردارند.
البته این موضوعی است که برخی از فروشندگان بازار لوازم صوت و تصویر در بازار آن را اعلام کردند و معتقدند که پایین بودن قیمت انواع ام‌پی‌تری پلیرهای مارک متفرقه در بازار این محصول در حدود (20درصد) باعث شده که خریداران به خصوص جوانان این برندها را انتخاب کنند که به طور مثال انواع ام‌پی‌تری پلیر برندهای لئونارد، کینگ‌استون، آی‌آدئو و... با قیمت تقریبی بین 50هزار تا 80هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند.
به طور کلی از یک مدل ام‌پی‌تری پلیر در بازار در حدود ۱۰برند با شکل‌های تقریبا مشابه در بازار می‌توان یافت. طبق اعلام فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری در مجتمع پایتخت قیمت انواع ام‌پی‌تری‌پلیر حدود ۱۰درصد با کاهش قیمت مواجه بوده است که این کاهش قیمت به ایام قبل از عید نوروز مربوط می‌شود.
البته این فعالان وجود بازار رقابتی را به عنوان کاهش قیمت این محصول عنوان کرده‌اند که در‌حال‌حاضر نیز انواع ام‌پی‌تری پلیر موجود در بازار با همان قیمت به فروش می‌رسد.