ویستا پرچمی برای هکرها

ناکامی‌ مایکروسافت در برطرف کردن نقص‌های امنیتی قدیمی ‌در ویندوز جدید، زنگ خطر را برای محققان به صدا در آورد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، به گفته محققان ناکامی‌ مایکروسافت در تشخیص ایراد مکان نمای متحرک در ویندوز ویستا در بهترین حالت، پرچمی‌ برای هکرها است، نقص‌های قدیمی ‌ممکن است در سیستم عامل‌های جدید به وفور یافت شوند و در بدترین حالت نشان‌دهنده این نگرانی است که روند توسعه امنیت ویستا اشتباه بوده است.

مایکروسافت هفته گذشته به‌روزرسانی خارج از زمان معمول را برای برطرف کردن آسیب‌پذیری که حداقل از ۲۸ مارس گذشته توسط هکرهای مجهز به فایل‌های ani. مخرب مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، منتشر کرد.

براساس این گزارش تمامی ‌نسخه‌های مورد پشتیبانی ویستا که ویستا نیز شامل آنهاست، حاوی این ایراد هستند این واقعیت که ویستا آلوده شده،‌ زنگ خطری را برای محققان امنیتی به صدا در آورده و آنها یادآور شدند که بیش از دو سال پیش یک به روزرسانی برای همین قسمت از کد ویندوز منتشر شده بود.

بنا بر اعلام این ایراد که با وصله ۰۰۲ه MS۰۵- برطرف شده بود، شامل مکان نماهای متحرک و فایل‌های آیکون بود که همین فایل در به ‌روزرسانی این هفته، جایگزین شد.