بخش پایانی

تمیز کردن سطح بیرونی کامپیوتر

برای تمیز کردن سطح بیرونی کامپیوتر نیز از دستمال خیس استفاده نکنید. پاک کردن کامپیوتر با مایع تمیز کننده شیشه نیز نه تنها به دستگاه شما آسیب می‌رساند، بلکه زیبایی آن را نیز بعد از مدتی از بین می‌برد. اصولا این مساله را به خاطر بسپارید که هر نوع ماده شیمیایی ممکن است که به کیس، قسمت‌های سخت‌افزاری آسیب برساند، حتی ممکن است برای تمیزکاری و ضد عفونی از الکل صنعتی آن هم در قسمت‌های خارجی کیس بهره ببرید، در صورتی که گاز متصاعد شده از الکل صنعتی به صورت جدی مخرب‌کننده قسمت‌های داخلی کامپیوتر و بوردهای اصلی است، این گازها با جریان هوای خنک کننده وارد کیس خواهد شد. توصیه شده است که از محلول‌های مخصوص و یا اسپری‌هایی که بدین منظور آماده شده است بهره ببرید. به اعتبار کارخانه‌ سازنده، استانداردهای لازم تایید محصول به خصوص اسپری‌های ساخت کارخانه‌های خارج از کشور توجه کنید، حتی تاریخ انقضا نیز مهم است.

به طور کلی سعی کنید از این محلول‌ها کمتر بهره ببرید، آب ولرم آن هم در سطح خارجی به صورت نم و با دقت، خالی از مشکل آفرینی خواهد بود .

تمیز کاری صفحه نمایشگر، مانیتور

برای تمیز کردن مانیتور، شیشه مانیتور و سطح بیرونی کیس و کیبورد و ماوس از منسوجات نبافته نرمی استفاده کنید که با اتانل، پروپانول و مرگال آغشته‌اند و بوی خوبی هم دارند.

این پاک‌کننده‌ها را می توانید با نام دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده کامپیوتر در بیشتر مغازه‌های فروش قطعات و لوازم جانبی و حتی برخی از سوپر مارکت‌ها نیز پیدا کنید.

برخی به منظور تمیز کاری حسابی شیشه مانیتور یا صفحه نمایشگر کامپیوتر از مایع شیشه پاک‌کن و یا وایتکس و یا هر نوع مایع تمیز کننده استفاده می‌کنند، این کار به صفحه شیشه مانیتور آسیب جدی و جبران نا‌پذیر وارد می‌کند به گونه‌ای که ممکن است باعث اختلال در رنگ و کیفیت نمایش مانیتور شود.

در مانیتورهای موسوم به ال سی دی‌‌(LCD) این موضع جدی‌تر است و در مواردی باعث سوختگی صفحه نمایشگر می‌شوند. در هنگام تمیزکاری ال سی دی‌ها سعی کنید با پارچه نرم و به آهستگی این کار را انجام دهید.

این نکته را هم مد نظر خواهیم گرفت که از دستمال تر و با مایع جاری هرگز استفاده نکنید در این مورد خطر برق‌گرفتگی ناشی از الکتریسیته ساکن لامپ مانیتور دور از انتظار نیست و یا در حالتی مطلوب با شانس شما، آب یا مایع حتی در ابعاد یک قطره وارد قسمت‌های داخلی و سخت‌افزاری الکترونیکی مانیتور وارد شده و شاهد سوختگی شدید مانیتور خود خواهید بود، در تمیز کاری مانیتور با دقت عمل کنید، در بسته‌های ساخت خارج از کشور مایع تمیز کننده سطح کیس، شیشه مانیتور به خصوص ال سی دی و .... موارد مشابه وجود دارد که پس از اطمینان از مرغوبیت توصیه می‌شود استفاده کنید.

بر گرفته از بانک مقالات فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد فاوا