تنها 12درصد از کاربران آنلاین به نصب سیستم عامل ویستا تمایل دارند

در حالی که ۸۷‌درصد کاربران بزرگسال آنلاین اطلاعات کافی در مورد سیستم عامل پیشرفته‌‏ ویندوز ویستا دارند، اما تنها ۱۲‌درصد آنها تصمیم دارند تا پایان سال‌جاری و یا سال آینده این سیستم عامل جدید را بر روی رایانه‌‏های خود نصب کنند. به گزارش ایلنا، بسیاری از تحلیل‌‏گران فعال حوزه ICT معتقدند از آنجا که هزینه بسیار زیادی از سوی شرکت مایکروسافت برای عرضه این سیستم عامل صرف شده و نخبگان بزرگی بر روی طراحی این سیستم عامل زمان صرف کرده‌‏اند بی‌‏شک باید راهکارهایی در جهت افزایش میزان تمایل کاربران برای نصب این سیستم عامل جدید به کار گرفته شود.

بسیاری از تحلیل‌‏گران بر این اعتقادند که بالا بودن قیمت ویندوز ویستا در مقایسه با سیستم عامل XP که هم‌‏اکنون پرطرفدارترین سیستم عامل در میان کاربران جهان است یکی از عوامل بازدارنده برای نصب آن است و چنانچه شرکت مایکروسافت قیمت عرضه این سیستم عامل را تا حدی کاهش دهد بی‌‏شک با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه خواهد شد.

یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده برای فروش هرچه بیشتر سیستم عامل ویستا شفاف‌‏کردن قابلیت‌‏های این سیستم عامل در مقایسه با سیستم عامل XP است.

آنچه که شرکت مایکروسافت در رسانه‌‏ها به عنوان فاکتورهایی برای برتری دادن ویستا در مقایسه با XP ارائه داده بود در دو مقوله زیبایی و امنیت خلاصه می‌‏شود؛ اما امری بسیار بعید است که یک فرد کاربر تنها برای آن که صفحه رایانه زیباتری داشته باشد این هزینه گزاف را برای نصب این سیستم عامل متحمل شود.

در مورد امنیت نیز از آنجا که بسیاری از ادعاهای شرکت مایکروسافت در مورد سطح بالای ایمنی این سیستم عامل پوچ از کار در آمده نمی‌‏توان به این قابلیت نیز به عنوان عاملی برای برتری ویستا به XP تکیه کرد.

بنابراین به منظور متقاعد کردن کاربران برای نصب سیستم عامل ویستا به فاکتورهای شفاف‌‏تر و موثرتری نیاز خواهد بود.