بازار ویدئو VHS راکد شده است

بازار دیجیتال- با ورود انواع پیشرفته دستگاه‌های V.C.D و D.V.Dپلیر بازار خرید و فروش انواع ویدئو VHS راکد شده است. اگرچه دستگاه‌های ویدئو VHS نسبت به D.V.D و V.C.Dها از فروش کمتری برخوردارند اما VHSها قیمت بالاتری نسبت به D.V.D و V.C.Dها دارند.

به طوری که میانگین قیمت انواع دستگاه‌ D.V.D در مارک‌های مختلف بین ۴۰ تا ۱۲۰هزار تومان است. اما قیمت انواع ویدئو V.H.S حدود ۷۰ تا ۱۵۰ و گاه بیشتر است.

فعالان بازار، افزایش عرضه دستگاه‌های V.C.D و D.V.Dپلیر را عامل اصلی قیمت پایین این کالاها نسبت به ویدئو VHS اعلام کردند.

طبق اعلام فروشندگان، علاوه بر D.V.D و V.C.Dهایی که در مارک‌های مختلفی چون ال‌.جی، سامسونگ، مارشال، توشیبا و... در بازار موجود هستند و از اقبال فروش خوبی برخوردارند دسته دیگری از D.V.Dپلیرها وجود دارند که به علت انجام اعمالی چون صداگذاری و میکس، به عنوان D.V.Dپلیرهای حرفه‌ای قیمتی در حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ و گاه ۸۰۰هزار تومان دارند. این D.V.Dپلیرها که بسیار پیشرفته و حرفه‌ای هستند کمتر مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند. فعالان بازار مارک‌های سونی، پاناسونیک، سامسونگ و ال.جی را جزو مرغوب‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های D.V.D موجود در بازار می‌دانند که قیمتی حدود ۶۰ تا ۱۲۰هزار تومان دارند.مارک‌های متفرقه نیز مانند مارشال با قیمتی حدود ۴۰ تا ۵۵هزار تومان خرید و فروش می‌شوند. صنام نیز به عنوان تنها نمونه ایرانی این دستگاه با قیمتی حدود ۴۵ تا ۴۸هزار تومان به فروش می‌رسند که طبق اعلام فروشندها از فروش بالایی برخوردار است.