ثبات در بازار گوشی تلفن‌ثابت

بازار دیجیتال- انواع گوشی تلفن‌ثابت در حال حاضر بدون هیچ تغییر قیمتی نسبت به سه ماه گذشته به فروش می‌رسد. طبق اعلام برخی فروشندگان انواع گوشی تلفن‌ثابت احتمال تغییر قیمت برخی از انواع گوشی تلفن‌ثابت برای روزهای آینده وجود دارد که آن نیز به افزایش تعرفه گمرکی مربوط است. اگر گذری به بازار اصلی فروش انواع گوشی تلفن‌ثابت (خیابان لاله‌زار) داشته باشید خواهید دید که اکثر مارک‌های موجود در بازار این کالا به کشور چین مربوط می‌شود که با کیفیت‌‌های متفاوت و کارآیی گوناگون به تولید گوشی‌های تلفن ثابت پرداخته‌اند که البته این تولیدات به سفارش فعالان و فروشندگان بازار داخلی است. چرا که برخی از فروشندگان بر این باورند تمام نام‌های گوناگون و متنوعی که در بازار گوشی تلفن‌ثابت موجود است براساس سفارشی است که فعالان داخلی به سازندگان چینی می‌دهند تا با نام پیشنهادی آنها به تولید این محصولات بپردازند.

اما در بازار انواع گوشی تلفن ثابت به مارک‌های پاناسونیک، آلکاتل، تلفنونیکا، تکنوتل، پناس می‌توان اشاره کرد که به گفته فعالان بازار این برندها به عنوان برندهای اصلی و با کیفیت بازار به شمار می‌آیند و محصول کشور چین هستند که با قیمت تقریبی ۱۰ تا ۱۵هزار تومان به فروش می‌رسند. البته این قیمت‌ها بسته به نوع امکانات و چندخطه بودن گوشی متفاوت است.

به گفته فروشندگان بازار انواع گوشی تلفن ثابت در خیابان لاله‌زار تمام برندهای اصلی گوشی تلفن ثابت، با ضمانت به فروش می‌رسند و از یک رنج قیمت نیز پیروی می‌کنند. آنها همچنین معتقدند که تنها چند برند اصلی به تولید گوشی تلفن ثابت بی‌سیم می‌پردازند که آنها نیز در برندهای پاناسونیک، جنرال و الکاتل خلاصه می‌شوند. قیمت انواع تلفن‌‌های بی‌سیم جنرال و الکاتل حدود

۴۰ تا ۴۵هزار تومان است. ضمن اینکه قیمت این نوع تلفن در برند پاناسونیک بین ۴۰هزار تا ۱۸۰هزار تومان است که بسته به اینکه محصول کشور چین یا مالزی باشد برد و مسافت استفاده از آن و چند خطه بودن آن نیز متغیر است.

به گفته فعالان، تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک با برد ۱۰۰۰ متر با قیمت ۴۵هزار تومان به فروش می‌رسد این تلفن‌ها با برد ۳۰۰۰ متر که محصول کشور چین هستند ۱۱۰هزار تومان قیمت دارند. قیمت سایر مدل‌های گوشی تلفن ثابت پاناسونیک نیز حدود ۱۴۰هزار تومان است و مدل‌های دو خطه این گوشی‌ها نیز با قیمت ۱۸۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

همچنین قیمت انواع گوشی تلفن ثابت رومیزی تلفن‌های پاناسونیک بین ۱۵هزار تا ۶۰هزار تومان است که بسته به نوع امکانات، حافظه تلفن، دو خطه ومنشی‌دار بودن آن قیمت‌ها متغیر است.

دو مارک زیمنس و مافکو نیز از دیگر برندهای موجود در بازار محسوب می‌شوند.

پانافون و لیبوس از جمله برندهای ‌متفرقه گوشی تلفن ثابت به شمار می‌آیند که طبق گفته فروشندگان به صورت قاچاق و بدون ضمانت وارد بازار می‌شوند و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و با قیمتی بین ۷-۱۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

اما برخی از فروشندگان به فروش انواع گوشی تلفن ثابت اشاره می‌کنند که توسط طیف خاصی از دست‌فروشان عرضه می‌شوند. البته به اعتقاد فعالان بازار این تلفن‌ها به طور کل دسته دوم و یا جزو تلفن‌های بی کیفیت هستند که از دور خارج شده‌اند و توسط دست‌فروشان با قیمت پایین‌تر از بازار به فروش می‌رسند.

طبق اعلام فعالان بازار گوشی تلفن ثابت،‌ با توجه به ورود مارک‌های متفرقه گوشی‌ تلفن ثابت، تنها گروهی از مردم به خرید تلفن با قیمت‌های بالا روی می‌‌آورند و اکثر مردم از تلفن‌های رومیزی و یا بی‌سیم ارزان قیمت استفاده می‌کنند. به اعتقاد این فروشندگان، تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک گرانترین‌های بازار هستند و از کیفیت مطلوبی نیز برخوردارند.

به همین دلیل افرادی که قصد خرید یک گوشی تلفن ثابت با کیفیت بالا را دارند گوشی‌های پاناسونیک را انتخاب می‌کنند.