MMS و SMS در میان بزرگسالان هم محبوب می‌شود

تحقیقات نشان می‌دهد به همان اندازه که میزان علاقه به سرویس‌های جدید ارزش افزوده تلفن‌همراه بیشتر می‌شود، نگرانی در خصوص قیمت و نحوه عملکرد آنها هم رو به افزایش است. در حالی‌که کودکان و نوجوانان هنوز هم به ارسال و دریافت پیام‌های کوتاه و پیام‌های مولتی‌مدیای تلفن‌همراه مشغول هستند، جوانان و بزرگسالان نیز به تدریج در حال سبقت گرفتن از آنان هستند.

نظرسنجی و تحقیقات اخیری که در آمریکا توسط Ipsos MORI و به نیابت از موسسه LogicaCMG Telecoms به عمل آمده است، نشان می‌دهد بیشتر این افزایش در زمینه ارسال پیام کوتاه و پیام‌های مولتی‌مدیا میان قشر سنی ۱۸ تا ۲۴سال صورت گرفته است.

تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از تلفن‌های‌همراه برای بررسی نتایج مسابقات ورزشی، مطلع شدن از پیش‌بینی وضع آب و هوا و یا رزرو بلیت سینما به شدت در میان تمامی‌گروه‌های سنی آن هم به طور یکسانی رو به افزایش است، اما در این میان تفاوت‌های اندکی میان گروه‌های سنی ۱۸ و ۴۰سال مشاهده می‌شود.

LogicaCMG پیش‌بینی کرده میزان ارسال پیام‌های کوتاه در سال ۲۰۰۷ میلادی ۵۰درصد افزایش خواهد داشت که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

نتیجه تحقیقات مذکور نشان می‌دهد همانطور که میزان استفاده از قابلیت‌های تلفن‌همراه افزایش می‌یابد میزان نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های مرتبط با آن نیز افزایش می‌یابد که البته این امر در میان گروه‌های جنسی زن و مرد تا حدودی از نسبت متفاوتی برخوردار است.

گروهای جنسی مردان به نسبت علاقه بیشتری به ویدئو و موزیک نشان می‌دهند به‌طوری که نتیجه تحقیقات مذکور نشان می‌دهد ۶۳درصد از مردان در مقایسه با ۳۷درصد از زنان از طریق تلفن‌های همراه خود ویدئوهای مختلف را مشاهده کرده و یا به موسیقی گوش فرا می‌دهند. بر اساس این تحقیقات مردان معمولا در خصوص سرعت پایین دسترسی به اینترنت از طریق تلفن‌همراه شکایت داشته و گله‌مند هستند و حال آنکه زنان در خصوص هزینه‌های بالا تلفن‌همراه خود گله‌مند هستند و به فکر راه‌های استفاده آسان‌تر از سرویس‌های آن هستند.