رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه استفاده از حداکثر توان داخلی در پروژه ایرانسل رعایت نشده است، خاطرنشان کرد: کمیته مخابرات کمیسیون در حال پیگیری این مساله است و جلساتی را نیز با مسوولان وزارت ICT برگزار کرده است. سیدحسین هاشمی، در گفت‌وگو با «ایلنا»، با بیان این مطلب تصریح کرد: استفاده از ۵۱درصد توان فنی مهندسی در پروژه ایرانسل باید تحقق یابد که در غیر این صورت تخطی محسوب شده و مسوولان وزارت ارتباطات باید پاسخگو باشند. وی، افزود: در قرارداد پروژه اپراتور دوم نیز جرایمی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، ضمن ارزیابی از وضعیت ارتباطات کشور در سالی که گذشت، اظهار داشت: وزارت ارتباطات در بخش تلفن همراه از لحاظ میزان واگذاری به نسبت خوب عمل کرد، اما از لحاظ کیفیت انتظاری که می‌‏رفت به دست نیامد. وی، گفت: گرچه در مقایسه با کشورهای اطراف، ارتباطات سیار در کشور ما از لحاظ کمی نیاز به جهش بیشتر دارد، اما میزان واگذاری به نسبت سال‌‏های گذشته در سال ۸۵ خوب بود.

هاشمی، با تاکید بر اینکه کیفیت تلفن همراه آن‌‏طور که باید باشد نیست، خاطرنشان کرد: در این بخش با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.