بر پایه گزارش World Economic Forum (WEF)i، کشور دانمارک در زمینه بهره‌گیری از شبکه فناوری اطلاعات در جهان حتی از ایالات متحده آمریکا نیز پیش‌تر است و در جایگاه نخست جهانی قرار دارد. «گزارش فناوری اطلاعات در جهان ۲۰۰۶- ۲۰۰۷» (The ۲۰۰۶-۲۰۰۷ Global Information Technology Report) که از سوی WEF منتشر شده، ایالات متحده آمریکا را در رده هفتم و انگلستان را در جایگاه نهم بهره‌گیران از شبکه‌های فناوری اطلاعات در جهان جای داده است.

بر پایه این گزارش، کشور دانمارک از سال ۲۰۰۳ تاکنون روندی صعودی در به‌کارگیری از شبکه را داشته‌ است و برای نخستین بار است که در رده نخست بهره‌گیری از شبکه‌ در جهان قرار می‌گیرد.

این گزارش دستیابی دانمارک به این جایگاه را برپایه عواملی همچون محیط بسیار عالی کنترل شده برای فعالیت شبکه در کشور، رهبری و چشم‌انداز شفاف دولت در بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به منظور رشد و نفوذ و استفاده از آن در دانمارک دانسته است.

این پژوهش آمادگی ۱۲۲ کشور را در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بررسی کرده و سه عامل را برای رده‌بندی کشورها در زمینه ICT در نظر گرفته است: محیط فناوری اطلاعات و ارتباطات، آمادگی بهره‌برداران اصلی (Key Stakeholders) همچون افراد، شرکت‌ها و دولت‌ها در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، و نیز استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان صاحبان منافع.

«گزارش فناوری اطلاعات در جهان» برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ منتشر شد.