با توافق صورت گرفته میان آژانس فرانس پرس و گوگل، این موتور جست‌وجو امکان استفاده از اخبار و عکس‌های این خبرگزاری را در بخش اخبار و سرویس‌های دیگر خود خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، آژانس فرانس پرس و گوگل توافق نامه‌ای را به امضا رساندند که به موجب آن این موتور جست‌وجوی اینترنتی اجازه ارسال اخبار و عکس‌های ‌آژانس خبری AFP را یافت و همچنین، شکایتی که دو سال قبل اینآژانس علیه گوگل مطرح کرده بود، حل و فصل شد.
براساس این گزارش دو شرکت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با توافقات صورت گرفته این غول اینترنتی امکان می‌یابد مطالب این خبرگزاری را در اخبار و سرویس‌های دیگر خود به نمایش بگذارد.
این خبرگزاری همچنین با لغو شکایت مطروحه خود در مارس 2005 علیه گوگل که این موتور جست وجوی اینترنتی را به نقض کپی‌رایت و ارسال اخبار خود متهم کرده بود، موافقت کرد.
بنا بر اعلام ‌خبرگزاری آژانس فرانس‌پرس که با چهار هزار خبرنگار، ۱۶۵ کشور را تحت پوشش خود دارد، پیش از این با یاهو، MSN، Aol و دیگر گردانندگان بزرگ اینترنت در اعطای اجازه توافق کرده بودند.
اعلام توافق همکاری با گوگل از جانب این خبرگزاری، هشت ماه پس از اعلام توافق همکاری گوگل با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس صورت گرفته است.