انتظار می‌رود بنگاه‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط در بخش خرده‌فروشی منطقه آسیا، امسال بیش از ۶/۱۱‌میلیارد دلار برای کامپیوترهای شخصی، سرورها، خدمات فناوری اطلاعات و دیگر فرآورده‌های مربوط به فناوری اطلاعات هزینه کنند. بر پایه بررسی مؤسسه Access Markets International Partners (AMI)i در برخی از کشورهای در حال توسعه آسیا، رشد هزینه‌های مربوط به فناوری اطلاعات بیش از ۱۵درصد پیش‌بینی می‌شود.

نیشانت دیو (Nishant Dave) مدیر تحقیقات آسیا - اقیانوسیه AMI می‌گوید: «هر دو دسته بنگاه‌های کوچک و متوسط با تهدیدهای درهم ‌گسیخته‌ای از سوی خرده‌فروشان بزرگ روبه‌رو خواهند شد که این موضوع آنها را به بهره‌گیری از فناوری اطلاعات برای افزایش قدرت رقابتی ایشان وادار می‌کند.» یکی از عامل‌های افزایش هزینه‌های مربوط به فناوری اطلاعات در آسیا، رشد بهره‌گیری از اینترنت در این منطقه برشمرده شده است.

از سوی دیگر، بر پایه پژوهش‌های موسسه GfK Asia، در سال ۲۰۰۶ خرده‌فروشی کامپیوترهای شخصی دسک‌تاپ و لپ‌تاپ در آسیا، نزدیک به ۱۱درصد افزایش داشته و به ۷‌میلیارد دلار رسیده ‌است.

با این حال، افزایش هزینه‌های فناوری اطلاعات در همه کشورهای آسیا یکسان نیست.

در حالی که انتظار می‌رود بازارهای نوظهوری همچون هند، اندونزی، فیلیپین و ویتنام افزایشی بیش از ۱۵درصد در سال ۲۰۰۷ داشته باشند، هزینه‌های فناوری اطلاعات در بازارهای قدیمی‌تر همچون استرالیا و سنگاپور کمتر از ۱۰درصد در سال ۲۰۰۷ نسبت به سال ۲۰۰۶ افزایش خواهند داشت.

بنگاه‌های متوسط در مطالعه AMI بنگاه‌هایی هستند که در آنها صد تا هزار کارمند فعال هستند.