بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که تعداد پیام‌های کوتاه ارسالی تلفن‌همراه ظرف پنج سال آینده به بیش از دو برابر یعنی به ‌٣/٢تریلیون می‌رسند. تعداد پیام‌های ارسال شده توسط سرویس SMS در سال ‌٢٠٠٥، طبق اعلام یک تیم تحقیقاتی در انگلیس، ‌٩٣٥بیلیون تخمین زده شده و پیش‌بینی شده است که مجموع درآمد حاصله از ارسال پیام‌های متنی از ‌٥/٣٩بیلیون دلار در سال ‌٢٠٠٥ به ‌٥/٧٢بیلیون دلار در سال ‌٢٠١٠ افزایش یابد.

تحقیقات نشان می‌دهد که در میان کاربران تلفن‌همراه کشورهای آلمان، انگستان و ایالات متحده آمریکا، ارسال پیام کوتاه و عکس، ازجمله محبوب‌ترین فعالیت‌های جانبی تلفن‌های همراه محسوب می‌شود.

۸۳درصد از مشترکان انگلیسی، ۳۵درصد از کاربران آمریکایی و ۷۹درصد از کاربران آلمانی از سرویس پیام کوتاه استفاده می‌کنند. مردم انگلیس روزانه ۵/۹۳میلیون SMS برای یکدیگر ارسال می‌کنند که این امر سبب افزایش آمار آسیب‌های دست، مچ و انگشت‌های اشخاص شده است.

مشترکان تلفن‌همراه چینی، در طول تعطیلات سال نوی چینی، حدود ‌١٤میلیارد پیام کوتاه تلفن‌همراه برای تبریک سال نو فرستادند. بنا بر اعلام چینی‌ها در تعطیلات عید سال گذشته،‌ در مدت هشت روز، ‌٦/١٢میلیارد پیام کوتاه ارسال کردند که به ازای هر یک از ‌٤٠٠میلیون مشترک تلفن‌همراه این کشور، بیش از ‌٣٠ پیام بوده است. بر اساس برآوردهای اپراتورهای تلفن‌همراه فرانسوی، شمار SMSهای ارسالی تبریک سال نو در این کشور به بیش از ۲۰۰میلیون می‌رسد.

شهروندان عمانی هم به طور متوسط روزانه ‌٦/٤میلیون پیام کوتاه رد و بدل می‌کنند. بر همین اساس پیام نوشتاری مشترکان تلفن‌همراه در عمان، ماهانه به ‌١٤٠میلیون SMS می‌رسد که این رقم با توجه به مناسبت‌های مختلف متغیر است.