ثبات قیمت در بازار دستگاه کپی

بازار دیجیتال - انواع دستگاه فتوکپی با مارک‌های مختلف در بازار بدون تغییر قیمت به فروش می‌رسند. البته این ثبات قیمت در بازار از اواخر سال گذشته آغاز شده و هنوز ادامه دارد. توشیبا، شارپ، زیراکس، مینولتا، ریکو، کونیکا و کانن از جمله برندهای اصلی دستگاه فتوکپی در بازار به شمار می‌آیند.

به اعتقاد برخی از فروشندگان، دو مارک توشیبا و شارپ در بازار این محصول سهم بالایی از فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

البته فعالان بازار این کالا، خدمات پس از فروش مناسب و کیفیت مطلوب را از جمله دلایل اصلی استقبال از دستگاه کپی توشیبا و شارپ ذکر کردند.

انواع دستگاه فتوکپی بسته به نوع کپی (سیاه و سفید و رنگی)، تعداد کپی در دقیقه و سرعت چاپ از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند.

به طور میانگین قیمت انواع دستگاه کپی سیاه و سفید مارک توشیبا بین یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان تا ۱۵میلیون تومان است.دستگاه فتوکپی سیاه و سفید مدل ES۴۵۱۱ توشیبا با قابلیت ۴۵ کپی A۳ در دقیقه با قیمت ۱۰میلیون و ۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد. ضمن این که انواع دستگاه فتوکپی رنگی همین مارک بین ۱۴میلیون تا ۱۸میلیون تومان قیمت دارند. به طور مثال مدل ES۸۵۰ دستگاه فتوکپی رنگی توشیبا با قابلیت ۸۵ کپی در دقیقه، وابلکس (پشت و رو کن سند) با قیمت ۱۵میلیون و ۴۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گفته فعالان بازار در میان انواع دستگاه کپی در بازار برند «زیراکس» نسبت به دیگر برندهای موجود از قیمت بالاتری برخوردار است و بیشتر برای مصرف در مراکز و سازمان‌های دولتی کاربرد دارد.

فعالان بازار همچنین به قیمت تقریبا یکسان انواع دستگاه‌های کپی در برندهای کانن، توشیبا، شارپ و ریکو اشاره کردند.به طور مثال دستگاه کپی سیاه و سفید کانن مدل ۲۰۱۶ با قابلیت ۱۶کپی در دقیقه با قیمت ۱۱میلیون تومان به فروش می‌رسد. دستگاه کپی سیاه و سفید

مدل ۱۱۱۸jو- AR شارپ نیز با قابلیت وضوح ۳۰۰×۶۰۰ با قیمت یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. به اعتقاد برخی از فعالان بازار دستگاه فتوکپی سیاه وسفید توشیبا مدل ۱۶۳ از جمله پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین‌های این دستگاه در بازار به شمار می‌آید که با قابلیت کپی، پرینتر، اسکنر و چاپ کاغذ A۳ با قیمت ۱۱میلیون و ۹۰هزار تومان و مدل ۲۱۰۰ کپی رنگی با قیمت ۱۶میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.