براساس اظهارات فروشندگان سیم‌کارت تلفن‌همراه در بازار روز گذشته تهران، قیمت سیم‌کارت‌ با کد دو تا 45‌هزار تومان، با کد سه تا حدود 35‌هزار تومان و با کد هفت به مبلغ 10 تا 15‌هزار تومان نسبت به اواخر سال گذشته افزایش داشته اما دیگر کدها نوسان محسوسی نداشته است.

بر همین اساس سیم‌کارت صفر با کد دو در بازار روز گذشته تهران تا ۴۷۰‌هزار تومان خریداری و تا ۴۸۵‌هزار تومان به فروش می‌رسد و سیم‌کارت صفر با کد سه به مبلغ ۴۳۵ تا ۴۵۰‌هزار تومان خریداری و تا ۴۶۵‌هزار تومان فروخته می‌شود.
سیم‌کارت صفر با کد چهار نیز به مبلغ 300 تا 315‌هزار تومان خریداری شده و تا 335‌هزار تومان به فروش می‌رسد.
سیم‌کارت صفر با کد پنج به مبلغ ۳۴۰ تا ۳۵۰‌هزار تومان خریداری شده و تا ۳۷۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید سیم‌کارت صفر با کد شش تا ۳۲۰‌هزار تومان و قیمت فروش آن تا ۳۳۵‌هزار تومان است اما سیم‌کارت صفر با کد هفت به مبلغ ۲۹۰ تا ۳۰۵ تومان خریداری شده و با قیمت ۳۱۵ تومان به فروش می‌رسد.
فروشندگان سیم‌کارت در ارزیابی خود از وضعیت بازار نسبت به سال گذشته اظهار کردند: بازار خرید و فروش سیم‌کارت در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد و خرید و فروشی انجام نمی‌شود و این در حالی است که فعالان بازار پیش از این معتقد بودند که با نزدیک شدن به زمان آغاز سال جدید و در سال جدید قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور اول در بازار روند افزایشی خواهد داشت، زیرا تقاضاها افزایش می‌یابد و این افزایش طبیعتا می‌تواند افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد.
آنها همچنین معتقدند که با توجه به توسعه فعالیت اپراتور دوم تصور می‌شود که در سال جدید قیمت‌ها به یک ثبات برسد و از طرفی ورود این اپراتور نیز ایجاد رقابت کرده و این موضوع در نهایت به نفع کاربران و مشترکان شده است.
همچنین طی روزهای اخیر بنا به گفته عاملان توزیع، به دلیل عدم عرضه سیم‌کارت ایرانسل، بهای این سیم‌کارت در بازار تهران افزایش یافته است.
کمبود سیم‌کارت‌های ایرانسل در بازار در ایام نوروز نیز وجود داشته و تا روز گذشته نیز ادامه داشته است.
در حال حاضر بهای این سیم‌کارت‌ها که تا پیش از این 150 و 29‌هزار تومان بود، اکنون 155 تا 165‌هزار تومان و 35‌هزار تومان به فروش می‌رسد.
سیم‌کارت‌های رند این شرکت نیز ۱۷۰ تا حتی ۲۵۰‌هزار تومان نیز فروخته می‌شود.
همچنین براساس اظهارات رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، تمام سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی بهمن‌ماه سال 85، اعم از دائمی و اعتباری تا پایان اردیبهشت‌ماه واگذار می‌شوند و تنها بخش جزیی از سیم‌کارت‌های اعتباری در چند استان باقی می‌ماند که واگذاری آنها نیز در خردادماه به پایان خواهد رسید.
وفا غفاریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای سیم‌کارت‌های اعتباری تنها در برخی از استان‌ها مانند تهران و هرمزگان که حجم ثبت‌نام در آنها بالا بوده قرعه‌کشی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در ادامه روند واگذاری سیم‌کارت‌های دائمی، سیم‌کارت‌ها از روز شنبه به پست تحویل داده و واگذاری آن‌ها به منازل آغاز می‌شود. پیش از این کار واگذاری سیم‌کارت‌های شانزده استان به اتمام رسیده بود.