ماهانه 6میلیون هندی سیم‌کارت می‌خرند

تالیا نیوز- اپراتورهای تلفن‌همراه هند در نظر دارند سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰‌میلیارد دلار را در طول ۲ سال آینده انجام دهند تا از این طریق بتوانند بیش ۸۰‌درصد از جمعیت هند را تحت پوشش تلفن‌همراه قرار دهند. بر اساس این خبر، میزان سرمایه‌گذاری که برای چند سال آینده در نظر گرفته شده است، ۵۰‌درصد بیشتر از میزان سرمایه ای است که در طول ۱۲ سال آِینده در همین زمینه هزینه شده است. به گفته محققان و تحلیل گران موسسه تحقیقاتی Macquarie Research، با در نظر گرفتن قابلیت‌های قابل ملاحظه اپراتورهای هند در زمینه ضریب نفوذ و میزان پوشش‌دهی و مناطق تحت پوشش شبکه سرویس‌دهندگان، در نظر دارند هریک در سال‌های مالی ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی مبلغ ۱۰‌میلیارد دلار را سرمایه‌گذاری کنند. به گفته برخی از تحلیلگران با در نظر گرفتن چنین طرح‌های مالی کلانی، پوشش جمعیتی خدمات و سرویس‌های مربوط به تلفن‌همراه در طول ۲ سال آینده از مرز ۸۰‌درصد نیز خواهد گذشت و این درحالی است که زمینه بسیار مناسب‌تری هم برای ضریب نفوذ سرویس‌های بی‌سیم به وجود خواهد آمد. بر اساس این خبر، مجموع درآمد تمام اپراتورهای فعال در زمینه تلفن‌همراه تا سال ۲۰۱۰ میلادی بیش از ۲ برابر خواهد شد و از میزان ۸/۱۲‌میلیارد دلار به ثبت رسیده در سال ۲۰۰۶ میلادی به میزان ۱/۳۳میلیارد دلار خواهد رسید.

این درحالی است که مجموع درآمد تمامی اپراتورهای همراه تقریبا در طول مدت ۴ سال آینده دو برابر خواهد شد و از میزان ۵/۲۲‌میلیارد دلار به ثبت رسیده در سال گذشته به میزان ۶/۴۳‌میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

سهم حاصله از تلفن‌همراه در مقطعی مشابه به ۷۶‌درصد افزایش خواهد یافت و حال آنکه این سهم در حال حاضر ۵۷‌درصد می‌باشد.

بر اساس این گزارش، کشور هند که هر ماه حدود ۶میلیون مشترک همراه را به مجموعه مشترکین خود می‌افزاید، اخیرا با پشت سر گذاشتن روسیه به سومین بازار بزرگ تلفن‌همراه در جهان تبدیل شده و پس از آمریکا و چین قرار گرفته است.