وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به کمک بخش‌خصوصی، واگذاری تلفن همراه، در سال‌جاری به روز می‌شود. به گزارش ایسنا، محمد سلیمانی اظهار کرد: خصوصی‌سازی مخابرات، یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال ‌٨٦ برای اجرایی شدن آن تلاش خواهیم کرد. وی در خصوص تصدیگری دولت در مخابرات با بیان این که اگر فردی بتواند موردی از تصدیگری را در بخش مخابرات پیدا کند که به بخش‌خصوصی واگذار نشده است، از طرف وزارت ارتباطات به وی هدیه داده خواهد شد، تاکید کرد: البته در برخی از مناطق و به‌‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز پیمانکاری برای واگذاری کارها پیدا نشده است.

سلیمانی در خصوص دیگر برنامه‌های سال ‌٨٦ نیز گفت: در سال جاری، بیش از ‌٦٠٠میلیارد ریال سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری در بخش core وedge خواهد بود و میزان آن، طی سه سال آینده به حدود ‌١٢هزار میلیارد ریال خواهد رسید، همچنین، یکسان‌سازی کدها، خصوصا در بخش تلفن ثابت و ارایه سرویس GPRS از سوی شرکت ارتباطات سیار، از دیگر برنامه‌ها در سال ‌٨٦ است.

سلیمانی افزود: در حوزه اینترنت نیز در حال حاضر ‌٢٦، STM۱ در کشور فعال است که در صورت وجود متقاضی، ظرفیت افزایش آن به ‌٤٠ ،STM۱ نیز وجود دارد. وی ادامه داد: همچنین هم‌اکنون تعداد کاربران اینترنت در کشور، بیش از ‌١٢میلیون نفر است و این در حالی است که براساس آمار موجود، تعداد افرادی که قابلیت و ظرفیت اتصال به اینترنت را در کشور دارند، نزدیک به ‌٣٠میلیون نفر هستند.

وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که طی سال گذشته ‌٢٥٠ دانشگاه به اینترنت وصل شده‌اند گفت: در صورتی که این آمار در سازمان‌های بین‌المللی ثبت شود، رتبه کشورمان در این مجامع ‌٢٠ تا ‌٣٠ رتبه افزایش خواهد یافت.