هیات وزیران در مصوبه‌ای نحوه واگذاری شرکت‌های مخابراتی را در چارچوب سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین کرد. دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: هیات وزیران چارچوب کلی نحوه واگذاری شرکت‌های مخابراتی قابل واگذاری را به منظور اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین کرد.

براساس این چارچوب‌، شرکت‌های مخابراتی قابل واگذاری در چارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ‌ایران‌، در قالب واگذاری سهام شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران در فرآیند خصوصی‌سازی قرار خواهند گرفت و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز از شرکت مخابرات ایران منفک و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل و مطابق اساسنامه موجود تحت عنوان سازمان ارتباطات زیرساخت اداره می‌گردد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده است ظرف شش ماه پس از تصویب و ابلاغ این تصویبنامه اصلاحات لازم را در اساسنامه سازمان مذکور اعمال و به تصویب هیات وزیران برساند.

طبق این مصوبه هیات‌های واگذاری موظفند مطابق ضوابط نسبت به واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران تصمیمات لازم را به خصوص در موارد: تعیین مدت واگذاری سهام،‌ تصویب شیوه‌های قیمت‌گذاری سهام و چگونگی پرداخت قیمت توسط خریداران با امکان محاسبه ودایعی که نزد شرکت‌های مخابرات سپرده شده است (در صورت تمایل صاحبان ودایع)، تصویب دستورالعمل اولویت‌های فروش سهام شرکت و تعیین درصدهای بخش‌های خصوصی و تعاونی (سهام عدالت) و سهام مدیران و کارکنان در چارچوب بند «ج» سیاست کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ ایران و تصویب دستورالعمل‌های نحوه تنظیم قراردادهای فروش سهام، اتخاذ کنند.

علاوه بر آن شرکت مخابرات ایران، با استفاده از اختیارات قانونی بند «ج» ماده ۷ قانون برنامه چهارم توسعه در مدت معینی که توسط هیات‌عالی واگذاری تعیین می‌شود،‌ در چارچوب قانون تجارت اداره می‌شود و طی مدت یک سال اساسنامه شرکت با رعایت قوانین مربوط توسط مراجع ذی‌ربط اصلاح و تدوین خواهد شد.