تازه‌ترین بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تبلیغات در اینترنت سرعت فزاینده‌ای پیدا کرده است و در این میان انگلیس در پیشاپیش سایر کشورهای جهان حرکت می‌کند. به گزارش مهر، بررسی‌های آماری نشان می‌دهند اینترنت تا سال آینده در عرصه تبلیغات و پخش انواع آگهی از رادیو نیز جلوتر خواهد زد و به زودی به چهارمین رسانه تبلیغاتی جهان تبدیل خواهد شد. این بررسی‌ها در حالی انجام شده است که این تحول یک سال زودتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته تحقق می‌یابد.

گزارش جدید آژانس رسانه ای ZenithOptimedia نشان می‌دهد هزینه کرد جهانی در عرصه اینترنت و تبلیغات اینترنتی در سال گذشته از ۷/۱۸‌میلیارد دلار به ۹/۲۴‌میلیارد دلار افزایش یافت. براساس این گزارش خاورمیانه و آسیا از بیشترین سرعت در عرصه تحول تبلیغات اینترنتی در میان سایر مناطق جهان برخوردار بوده‌اند.ZenithOptimedia پیش‌بینی کرده است که به واسطه برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۰۸ در چین، رشد تبلیغات از طریق اینترنت در آسیا حدود ۷/۷‌درصد افزایش یابد.

بر اساس گزارش بیزینس تایمز آن لاین، در خاورمیانه و اروپای شرقی تبلیغات اینترنتی سریعتر از آمریکای شمالی و اروپای غربی بوده است.