هکرهای آمریکا سازمان یافته می‌شوند

بنیاد هکر سازمان غیرانتفاعی هکرهایی که خواهان تلاش در جهت بهبود و ارتقای عملکرد سیستم‌های امنیتی هستند، برای سازمان‌دهی اجتماع هکینگ آمریکا تلاش می‌کند. به گزارش ایسنا، بنیاد هکرها که یک سازمان غیرانتفاعی تحقیقات امنیتی اخلاق‌مدار است، برای گسترش دامنه دسترسی خود و تشویق افراد بیشتر برای ملحق شدن به صنوف آنها به منظور کمک برای سازمان‌دهی اجتماع هکینگ آمریکا در تلاش است.

به گفته رهبران بنیاد هکر، افراد بسیاری که بر روی برنامه‌های تحقیقات امنیتی مهم کار می‌کنند، به کمک مالی نیاز دارند تا از عهده پرداخت هزینه‌های خود و ادامه تلاش‌های خود برای بهبود سیستم‌های دفاعی برآیند.

این گروه همچنین علاوه بر فراهم کردن پول و تضمین تحقیقات، سرمایه‌گذاری‌هایش را برای تامین هزینه‌های دفاع مشروع قانونی صرف شده از سوی هکرهای کلاه‌سفید افزایش می‌دهد.

بنیاد هکرها که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد،‌ در وهله نخست به عنوان یک منبع تامین مالی برای چالش‌های مالی تحقیقات امنیتی به کار می‌رود اما این گروه امیدوار است تسهیلاتی را در سراسر آمریکا ایجاد کند تا افراد بتوانند تجربه‌های خود را به مرحله عمل درآورده و هکرهای دیگری را برای مشارکت در کارهای خود بیابند.

به گفته یکی از موسسان این بنیاد، هکرها انزواطلب هستند و یا گروه‌های بسیار کوچکی را تشکیل می‌دهند، اما صنعت هکرهای با اخلاق با جمع‌آوری نیرو و سرمایه از سوی اشخاص توسعه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش در حال حاضر، بنیاد هکر بودجه‌ای را فراهم کرده و در حال فراهم‌سازی منابع برای پروژه متاسی پلویت است که هدف آن اطلاع‌رسانی به اشخاصی است که آزمایش‌های نفوذ،‌ طراحی علایم تشخیص نفوذ و مطالعه بهره‌برداری را در مورد امنیت رایانه‌ای منبع باز انجام می‌دهند.

این پروژه پیش از این با انتشار جزئیات شماری از نقص‌های امنیتی جدی برنامه‌های نرم‌افزاری مهم، برای خود شهرت کسب کرده است.

بنا بر اعلام، برخلاف کشورهای دیگر مانند آلمان که گروه هکرهای کلاه‌سفید از دولت بودجه دریافت می‌کنند، هکرهای مستقر در آمریکا،‌ منابع مالی کمی ‌دارند.

تلاش برای جذب محققان جوان به درون اجتماع گسترده در سنین کم برای آموزش راه درست به آنها در مورد کار و فعالیتشان و برنامه‌ای برای فرستادن افراد به سراسر آمریکا و حتی جهان برای کمک به بازسازی سیستم IT پس از بلایای طبیعی مانند توفان کاترینا از دیگر پروژه‌های پشتیبانی شده توسط بنیاد هکر است.

اما یکی از اهداف قابل توجه این گروه گشودن یکسری فضاهای هکری در مناطق مختلف آمریکا است تا به محققان امکان دهد مکانی مانند کافی‌نت‌ها برای نوجوانان، در اختیار داشته باشند تا به راحتی در آن کار کنند، ‌این تسهیلات مکان‌های مناسبی برای محققان خواهند بود تا کارهای خود را محقق کرده و هکرهای دیگر را ملاقات کنند.

با گشایش مراکزی که امکان دسترسی رایگان به میزان مناسبی از پهنای باند و زیرساخت‌های رایانه‌ای دیگر را عرضه می‌کنند، محققان قادر خواهند بود آن چه را که سیستم‌های کوچک خانگی قادر به ساخت آن نیستند، خلق کنند و از مشارکت و راهنمایی همکاران خود بهره‌مند شوند.