شرکت‌های کوچک مورد حمله‌ هرزنامه‌ها قرار گرفته‌اند

با افزایش ارسال اسپم‌ها در سه ماه‌ اول سال ‌٢٠٠٧، شرکت‌های کوچک به دلیل محدودیت فناوری‌های خود برای مقابله با اسپم‌ها، تحت حملات آنها قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران ، سه ماهه‌ اول سال جاری میلادی شاهد افزایش سطح اسپم بوده که شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط را هدف قرار داده است.

یک شرکت امنیت وب در گزارشی اعلام کرد که سطح اسپم در سه ماه‌ اول سال ‌٢٠٠٧، به ‌٣/٧٦درصد افزایش یافته است.

بر اساس تحلیل Message Labs، شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط، تحت فشار این هرزنامه‌های ناخواسته هستند و حجم اسپم دریافتی آنها نسبت به شرکت‌های بزرگ، دو برابر است.

بنا بر اعلام، این بدان معنا نیست که شرکت‌های کوچک هدف ارسال اسپم قرار گرفته‌اند، مساله این است که شرکت‌های بزرگ فناوری‌های بیشتری در اختیار دارند تا در مقابل هجوم اسپم مقابله کنند.

در این گزارش آمده است: با توجه به این که هرزنامه‌نویسان بسیار پیشرفته شده‌اند، حملات اسپم در سطح مشابه در ماه‌های آتی ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش فعالیت‌های فیشینگ بیش از ‌٧٠درصد از تهدیدهای نرم‌افزارهای مخرب را در طول این سه ماه در بر گرفته که افزایش هشت درصدی را نسبت به سه ماه قبل نشان می‌دهد.

هفته گذشته،‌ شرکت امنیتی سوفوس به مدیران IT و مدیران وب هشدار داد که هرزنامه‌نویسان از وب سایت‌های قانونی برای پنهان کردن عملیات خود و رد شدن از فیلترهای آنتی اسپم و آنتی ویروس، سوء استفاده می‌کنند که این امر کار را برای نرم‌افزارهای آنتی‌اسپم و فیلترهایی که برای مسدود کردن لینک‌های شناخته شده، به سایت‌های هرزنامه‌نویسان طراحی شده،‌ دشوار می‌کند.