از هر 10 کودک آمریکایی یک نفر به بازی‌های ویدیویی اعتیاد دارد

یافته‌های یک مطالعه‌ از اعتیاد کودکان و نوجوانان به بازی‌های ویدیویی و بروز مشکلاتی در بین این گروه سنی خبر داد. به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام یک شرکت تحقیقاتی از هر ‌١٠ کودک و نوجوان آمریکایی،‌ یک نفر به بازی‌های ویدیویی اعتیاد پیدا کرده و در نتیجه از مشکلاتی در مدرسه و زندگی خانوادگی رنج می‌برد.

مطالعه بیش از ‌١١٠٠ کودک و نوجوان بین هشت تا ‌١٨ سال در ماه ژانویه از آن حکایت دارد که معتادان به بازی نسبت به همکلاسان خود نمره‌های کمتری در درس‌ها دریافت می‌کنند.

به گفته‌ محققان، یافته‌های این مطالعه که رواج بازی میان کودکان و نوجوانان را نشان می‌دهد، مساله‌ نگران کننده‌ای محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش معتادان به بازی‌های ویدیویی اغلب در اتاق خواب‌های خود یک دستگاه کنسول بازی دارند و به طور متوسط ‌٥/٢٤ ساعت در هفته به نابود کردن تبهکاران خیالی در دنیای مجازی می‌پردازند.

این مساله باعث شده تا در کنار عملکرد ضعیف در مدرسه، بیشتر به زد وخوردهای فیزیکی بپردازند و سنگین وزن‌تر از همسالان خود باشند.

بر اساس نتایج این مطالعه نزدیک به یک چهارم از پاسخ دهندگان در این مطالعه آنلاین بیان کردند که احساس می‌کنند به بازی معتاد شده‌اند و ‌٤٤درصد نیز گفته‌ا‌ند که دوستانشان معتاد هستند.

در حالی که این مطالعه افراد بالای ‌١٨سال را مد نظر قرار نداده است، اما گزارش سال گذشته‌ انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی‌ نشان داد که بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای به نسبت نزد نوجوانان و بزرگسالان جذاب هستند.

بنا بر گزارش مذکور ‌٤٤ درصد از افراد بین ‌١٨ تا ‌٤٩ سال و ‌٣١ درصد زیر ‌١٨سال بازیکنان دائمی و از هر پنج نفر بازیکن، سه نفر مرد بودند، البته تمام گزارش‌ها در مورد بازی‌های ویدیویی منفی نیست.

بر اساس یک مطالعه صورت گرفته در سال گذشته، کارایی جراحانی که بازی ویدیویی انجام می‌دهند،‌ نسبت به سایر پزشکان افزایش می‌یابد.