ثبات قیمت در بازار دوربین‌های فیلمبرداری

بازار دیجیتال- شاید در بین انواع دستگاه‌های ثبت لحظه‌ها به فروش و استقبال بالای دوربین‌های فیلمبرداری هندی‌کم دیجیتال بتوان اشاره کرد که این موضوع در ایام عید بیشتر مشهود بوده است. البته انواع دوربین‌های فیلمبرداری که در بازار موجود است محصول برندهای معروف است و محصول برند متفرقه در بازار یافت نمی‌شود.سونی، پاناسونیک، ال‌جی، سامسونگ و جی‌وی‌سی از جمله شرکت‌های تولیدکننده انواع دوربین‌ عکاسی و فیلمبرداری به شمار می‌آیند که به گفته فروشندگان انواع دوربین مارک‌های پاناسونیک، جی‌وی‌سی و سونی جزو پرفروش‌های این محصول به شمار می‌آیند که از لحاظ کیفیت نیز مطلوب هستند.

طبق اعلام برخی فروشندگان انواع دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، قیمت انواع این محصولات در بازار نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه بوده است البته به اعتقاد آنها ورود مدل‌های جدید این محصولات در کاهش قیمت برخی مدل‌های قدیمی آن بی‌تاثیر نبوده است. به طوری که این کاهش قیمت در بعضی از مدل‌ها به ۴۰ تا ۵۰هزار تومان می‌رسد.

آنچه به نظر می‌رسد انواع دوربین‌های فیلمبرداری سامسونگ نسبت به دیگر برندهای موجود بازار از قیمت پایین‌تری برخوردارند چرا که به اعتقاد یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات این برند، شناخته بودن دوربین‌های فیلمبرداری مارک‌های دیگر در استقبال پایین دوربین‌های فیلمبرداری سامسونگ بی‌تاثیر نبوده است.

در حال حاضر انواع دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال پاناسونیک بین ۲۷۰هزار تا یک‌میلیون و ۵۰هزار تومان قیمت دارد ضمن اینکه انواع دوربین‌های فیلمبرداری سونی با قیمت ۲۷۵هزار تا ۸۱۸هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین دوربین‌های فیلمبرداری سامسونگ با قیمتی بین ۲۳۰ تا ۴۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

در مجموع طبق اعلام بیشتر نمایندگی‌های فروش انواع مارک‌‌های مختلف دوربین‌های فیلمبرداری، در حال حاضر قیمت دوربین‌های فیلمبرداری همان قیمت یک ماه گذشته است و تغییری نکرده است.

در بین انواع دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال، دوربین‌های فیلمبرداری که با سی‌دی کار می‌کنند بین ۳۸۰ تا ۴۵۰هزار تومان قیمت دارد و دوربین هندی‌کم فیلم‌خور نیز با قیمت ۲۷۰هزار تا ۳۴۰هزار تومان به فروش می‌رسد. اما در بین انواع دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای برند سونی و کانن از مقبولیت بیشتری برخوردارند که در این بین در مدل HG۱ و XHa۱ کانن به ترتیب با قیمت ۵میلیون و ۸۵۰هزار تومان و ۳میلیون و ۷۵۰هزار تومان به فروش می‌رسند که ضبط تصویر در این نوع دوربین‌ها با سیستم DVD است. ضمن اینکه انواع دوربین‌های هندی‌کم کانن با قیمتی بین ۲۶۰هزار تا یک‌میلیون و ۲۹۰هزار تومان به فروش می‌رسد که دی‌وی‌دی خور هستند.