بازار دیجیتال- گویا SMSهای عید امسال با موفقیت بیشتری از سال‌های گذشته ارسال شده‌اند. آمار هم این موضوع را تایید می‌کنند. ارسال ۱۱۸میلیون پیام کوتاه توسط ۱۵میلیون و ۶۰۰هزار مشترک در روز اول عید و ۱۳۶میلیون پیام کوتاه در یک روز قبل آن (۲۹اسفند)، نشان می‌دهد مسوولان شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار توانستند تا حدودی به وعده‌هایشان عمل کنند. به گفته خود مسوولان مخابرات یکی از دلایل موفقیت شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات در بهار سال جدید، ایجاد ظرفیت‌های مناسب در شهرهای پرجمعیت و گردشگرپذیر بوده است.

البته در این میان نمی‌توان از تاثیر دلایل حاشیه‌ای دیگری مانند زمان تحویل سال به راحتی چشم‌پوشی کرد. هر چه باشد ساعت ۳ و ۳۷دقیقه نیمه‌شب اغلب جزو کم‌ترافیک‌ترین ساعات برقراری ارتباطات مخابراتی است.

با این همه وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با وجود اعلام موفقیت بیشتر ارسال SMS در نوروز امسال در مقایسه با سال قبل گفته است ۵درصد پیام‌های کوتاه ارسال شده به خاطر حجم ترافیک به مقصد نرسیده اند.از طرفی گویا زمان آن رسیده تا مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) از هزینه‌های استفاده از خدمات اینترنت (GPRS) مطلع شوند. کاربران ایرانسل باید بابت هر کیلوبایت استفاده از این سیستم ۳تومان بپردازند. از طرفی مثل اینکه استفاده رایگان از سرویس MMS (ارسال صوت و تصویر) این اپراتور تا اردیبهشت ماه تمدید شده است.