تیم دانشگاه صنعتی شریف برای حضوری پر قدرت در مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویان راهی ژاپن شده است که امید می‌رود در میان ۱۰ تیم برتر دنیا قرار گیرد. دکتر محمد قدسی در گفت‌وگو با مهر، با بیان این مطلب افزود‌: تیم دانشگاه صنعتی شریف متشکل از سه دانشجو و یک مربی وارد کشور ژاپن شده‌اند تا در سی امین مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویان به رقابت با رقبای جهانی خود بپردازند.وی اضافه کرد‌: مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویان که سی‌امین دوره آن در ژاپن برگزار می‌شود، قدیمی ترین مسابقاتی است که توسط انجمن جهانی کامپیوتر برگزار می‌شود و IBM از آن حمایت می‌کند.

سرپرست مسابقات ACM در منطقه غرب آسیا افزود: تیم‌های برتر مناطق مختلف جهانی به این مسابقات راه یافته‌اند. از منطقه غرب آسیا نیز که به میزبانی ایران مسابقات مقدماتی برگزار شد، تیم‌های دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تیمی از کشور سنگاپور به مسابقات نهایی راه یافتند.

وی گفت‌: تیم دانشگاه صنعتی شریف تمرین‌های لازم را انجام داده است و امید می‌رود در میان ۱۰ تیم برتر دنیا قرار گیرد.قدسی اضافه کرد‌: بهترین نتیجه تیم ایران در مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویان رتبه ششم در مسابقات جهانی ۲۰۰۶ است.استاد دانشگاه صنعتی شریف از عدم‌حمایت وزارت علوم از دانشجویان اعزامی دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر انتقاد کرد و گفت‌: متاسفانه وزارت علوم از این مسابقات حمایت نمی‌کند و ما توانستیم تنها حمایت یک شرکت داخلی و خصوصی را جلب کنیم. مسابقات جهانی ACM از ۱۱ تا ۱۶ ماه جاری میلادی در ژاپن برگزار شد.