براساس یک مطالعه در انگلیس، افراد جوان،‌ خانواده‌های مرفه و تحصیل کرده‌ها بیش از سالمندان،‌ افراد فقیر و ناوارد به اینترنت دسترسی دارند. به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران، بر اساس گزارشی که بخش دیجیتالی رو به رشد در انگلیس را مورد توجه قرار داده است، در مورد کاربرد رایانه‌ها، تلفن‌های همراه و تلویزیون‌های دیجیتالی نشان داد که دسترسی به اینترنت ارتباط مستقیمی ‌با سن، درآمد و تحصیلات افراد دارد.

با توجه به نتایج این مطالعه، در حالی که اغلب جوانان انگلیس به اینترنت دسترسی داشتند،‌ بیش از نیمی‌ از افراد ۵۰ سال به بالا یا بیشتر در سه ماه گذشته از رایانه استفاده نکرده‌اند.

براساس این گزارش که عصر دیجیتال را مورد توجه قرار داده از هر ۱۲ خانواده انگلیسی، یک خانواده‌، اینترنت،‌ تلفن‌همراه یا تلویزیون دیجیتالی ندارد.

در این میان تلویزیون‌های دیجیتالی در حال رشد هستند و تقریبا دوسوم خانواده‌ها در مقایسه با پنج دهه گذشته،‌ رسیورهای دیجیتالی،‌ ماهواره‌ای یا کابلی دارند.

براساس این گزارش با تلاش دولت این کشور دسترسی به اینترنت برای کسانی که رایانه ندارند در اغلب کتابخانه‌ها، مراکز آنلاین و برخی ادارات پست فراهم شده است و با پیشرفت‌های فناوری صورت گرفته مرز بین رایانه، تلفن و تلویزیون کمرنگ شده است.

بسیاری از تلفن‌های همراه قابلیت دسترسی به اینترنت و ارسال ایمیل را دارند و برخی تلویزیون‌ها امکان جست‌وجو در اینترنت یا انجام بازی را می‌دهند.