درحالی که خوانندگان روزنامه‌ها و صاحبان آگهی‌ها نسخه‌های چاپی را کنار گذارده و روز به روز بیشتر به سراغ پایگاه‌های اینترنتی می‌روند، روزنامه‌ها نیز راه نجات خود را در انتشار اینترنتی می‌جویند. به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه، انتشار اینترنتی که زمانی بزرگ‌ترین تهدید برای نسخه‌های چاپی روزنامه‌ها محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد اکنون منجی آنها شده است.

تازه‌ترین شوک در این بحران ظاهرا پایان ناپذیر باعث شد روزنامه فیلادلفیا اینکویرر ۱۷درصد نیروهای خود را کاهش دهد، بوستون گلوب آخرین دفاتر خارجی خود را ببندد و لس آنجلس‌تایمز به دنبال یک خریدار بیفتد. براساس اعلام انجمن روزنامه آمریکا، فروش روزنامه‌ها همچنان روبه کاهش است. شمار خوانندگان روزنامه‌ها از ماه آوریل تا سپتامبر سال ۲۰۰۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸/۲درصد کاهش یافته است. صنعت روزنامه‌نگاری نگاه جدی‌تری به اینترنت دارد و این مقوله در سال ۲۰۰۷با قوت بیشتری ادامه می‌یابد.

در سال ۲۰۰۶شمار خوانندگان سایت‌های روزنامه‌ها به طور میانگین تا ۲۲درصد افزایش یافت و به ۴/۵۶میلیون تن رسید. آرتور سالزبرگر ناشر روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید: نمی‌دانم آیا پنج سال دیگر این روزنامه چاپ خواهد شد یا خیر. وی می‌افزاید: عرضه نسخه‌های چاپی تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت، اما برای زمانی که دیگر عرضه نسخه‌های چاپی متوقف شود باید آماده باشیم.