شرکت اوراکل از شرکت سپ به دادگاه ایالتی سان‌فرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا شکایت کرد. شرکت اوراکل در دادخواست ۴۳ صفحه‌ای خود اقدام سپ را «سرقت یک شرکت در مقیاس بزرگ» (corporate theft on a grand scale) خوانده است. اوراکل، سپ را متهم کرده که با دسترسی غیرقانونی و پیاپی به وب سایت پشتیبانی مشتریان اوراکل که با کلمه عبور از آن محافظت می‌شد، نرم‌افزارهای اوراکل را دزدیده است.

مقام‌های اوراکل گفته‌اند در اواخر سال گذشته میلادی متوجه برخی فعالیت‌های غیرمعمول در سیستم‌های خود شده‌اند. این فعالیت‌ها هیچ همسانی با دسترسی قانونی مشتریان این شرکت به سرور اوراکل نداشته‌اند. برپایه ادعای مقام‌های اوراکل، کارمندان سپ با بهره‌گیری از اعتبارنامه‌های مشتریان اوراکل برای ورود به سیستم شرکت که تاریخ انقضای آنها گذشته بود و یا تنها چند روز تا زمان پایان آن‌ها باقی مانده بود، شمار فراوانی از اطلاعات نرم‌افزاری موجود در سیستم اوراکل را دزدیده‌اند. در دادخواست اوراکل آمده است که کارمندان سپ هر روز میانگین بیش از ۱۸۰۰ نرم‌افزار را در چهار روز پیاپی از وب سایت پشتیبانی مشتریان اوراکل دانلود کرده‌اند.

دانلود این اطلاعات از سوی یک اتصال اینترنتی در تگزاس که از سوی یکی از شرکت‌های تابعه سپ با نام TomorrowNow ثبت شده، انجام گرفته است. جالب اینکه پیش از این، راه‌اندازی این شرکت از سوی مدیران PeopleSoft انجام شده بود.

اوراکل در سال ۲۰۰۵ شرکت PeopleSoft را خریداری کرد.