بازار دیجیتال- به روز‌های آخر سال که نزدیک‌تر می‌شویم اوضاع بازار سیم‌کارت هم وخیم‌تر می‌شود. این روند رو به کاهش قیمت سیم‌کارت‌ها در بازار دیروز انگار به اوج خودش رسید.

فعالان بازار سیم‌کارت اعلام کردند سیم‌کارت‌های صفر کد‌های ۲، ۳، ۴ و ۷ در روز گذشته به ترتیب با کاهش ۱۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰هزار تومانی معامله شدند.
این جریان به بازار سیم‌کارت‌های کارکرده هم سرایت کرده است تا آنجا که طبق گفته فعالان بازار، سیم‌کارت‌های کارکرده کد‌های یک‌، 2، 3، 4، 5، 6 و 7 به ترتیب با کاهش قیمت 30، 20، 15، 20، 30، 30 و 10هزار تومانی مواجه شده‌اند.
این در حالی است که قرار شده تا پایان امسال که تنها چند روز دیگر از آن باقی‌مانده، سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی دائمی ۲۲ استان توزیع شود. این خبری است که وفا غفاریان معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد. او در این مورد گفت: توزیع سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول تلفن‌همراه در ۷ استان شروع شده و ظرف سه روز آینده سیم‌کارت‌های ۱۵ استان دیگر هم برای توزیع در اختیار شرکت پست قرار می‌گیرد تا توزیع آنها تا پایان سال به پایان برسد.
به این ترتیب سیم‌کارت‌های 8 استان دیگر باقی می‌ماند که همراه با سیم‌کارت‌های اعتباری در سال آینده واگذار می‌شوند. هرچند زمان دقیق توزیع بقیه سیم‌کارت‌های دائمی در سال 86 مشخص نیست، اما سیم‌کارت‌های اعتباری از اواسط فروردین‌ماه سال آینده واگذار می‌شود.
فقط یادتان نرود تنها سیم‌کارت‌های دائمی به در منازل ارسال می‌شوند و برای دریافت سیم‌کارت‌های اعتباری باید به دفاتر خدماتی مراجعه کنند.
البته بهتر است بدانید طبق گفته غفاریان، مجموع سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی حداکثر تا پایان خردادماه آینده واگذار می‌شوند.