بازار داغ تلویزیون‌های LCD

بازار دیجیتال- لوازم صوت و تصویری جزو آن دست کالاهایی هستند که بیشتر مواقع از بازار پرنوسانی برخوردارند. البته این موضوعی است که فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری به آن اشاره می‌کنند و معتقدند که با نزدیک شدن به ایام ویژه‌ای چون عید نوروز و بعضی فصل‌های سال بازار رقابتی در بین انواع برندهای صوتی و تصویری به وجود می‌آید که نوسان قیمت انواع تلویزیون، به ویژه تلویزیون‌های L.C.D را در پی دارد. نوسان قیمت در بازار انواع تلویزیون‌های LCD و پلاسما یکی از مواردی است که این روزها در بازار مشاهده می‌شود که به علت میزان تقاضا و بازار رقابتی به وجود آمده است.

اما فروشندگان بازار لوازم صوتی و تصویری معتقدند قیمت همه تلویزیون‌های LCD موجود در بازار با نوسان قیمت روبه‌رو نیست و بعضی برندهای خاص با این نوسان قیمت روبه‌رو هستند.

یکی از فروشندگان بازار لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری مدعی است که قیمت تلویزیون‌های LCD یا سونی با افزایش قیمت روبه‌رو است، به طوری که قیمت تلویزیون‌های این مارک نسبت به یک ماه گذشته حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تومان افزایش یافته است. البته وی دلیل این افزایش قیمت را میزان تقاضای بالا و عرضه کم این محصول اعلام می‌کند. از سوی دیگر یکی از فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری سامسونگ معتقد است قیمت انواع تلویزیون‌های LCD سامسونگ در‌حال‌حاضر ثابت است و کاهش قیمت آن به ۵ یا ۶ماه گذشته برمی‌گردد که حدود ۵درصد بوده است. البته وی این کاهش قیمت را در بعضی از مدل‌ها اعلام می‌کند. در حال حاضر نیز تلویزیون‌های ۳۲ اینچ سامسونگ با قیمت یک‌میلیون و ۳۵۰هزار تومان و ۴۲ اینچ پلاسما نیز حدود یک میلیون و ۸۵۰تومان و ۴۰اینچ آن نیز با قیمت یک‌میلیون و ۹۹۰هزار تومان تا ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

این فروشنده به فروش بالای انواع تلویزیون‌های LCD نسبت به دیگر انواع تلویزیون اشاره می‌کند. هر چند که به اعتقاد وی تلویزیون‌های معمولی برای خانه‌های آپارتمانی با متراژ پایین مناسب‌تر هستند. البته به گفته وی بیشتر تلویزیون‌های LCD از سوی بعضی خانواده‌های با درآمد بالا و ادارات و شرکت‌ها خریداری می‌شود.

یکی دیگر از فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری معتقد است بعضی از خریداران تلویزیون به سوی مدل‌های LCD گرایش بیشتری نشان می‌دهند چرا که هزینه این مدل‌ تلویزیون‌ها در مقابل پلاسما به صرفه‌تر و از نظر ظاهری نیز زیباتر است. هاشمی یکی از فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری پاناسونیک در خیابان جمهوری به کاهش استقبال از انواع تلویزیون‌های LCD نسبت به سال گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: «خرید تلویزیون‌های LCD نسبت سال گذشته بیشتر بود. امسال نیز به علت نبود نقدینگی در بازار خرید این کالا کمتر شده است.» وی همچنین به کیفیت یکسان همه تلویزیون‌های LCD موجود در بازار اشاره می‌کند و مدعی است تقریبا همه شرکت‌های تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری، LCDهای با کیفیت تولید می‌کنند و فروش همه برندها در یک حد است و نوع خدمات و گارانتی آن شرکت است که میزان استقبال از آن برند را مشخص می‌کند.

در این زمینه یکی از فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری سامسونگ می‌گوید: شرکت سامسونگ یکی از خدماتی که برای فروش تلویزیون‌های LCD خود دارد این است که هیچ هزینه‌ای برای حمل و نقل و نصب تلویزیون دریافت نمی‌کند.

ضمن اینکه پایه دیوار تلویزیون‌های LCD را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.

اما انواع LCD پاناسونیک در این روزها با ثبات قیمت روبه‌رو بوده است. و بعضی از مدل‌های تلویزیون‌های معمولی آن با افزایش قیمت روبه‌رو شده است. این افزایش قیمت به دلیل عرضه کم این محصول عنوان شده است.

در حال حاضر نیز قیمت LCD ا۳۲ اینچ پاناسونیک یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان و نوع ۲۶ اینچ آن نیز ۹۲۰هزار تومان و پلاسمای ۶۵ اینچ آن هم ۸میلیون و ۷۰۰هزار تومان است.