فروشندگان گوشی می‌گویند: با شروع سال جدید و با توجه به وعده‌های داده شده در مورد توسعه تلفن‌همراه در ایران و ارائه خدمات نسل ۷۵/۲تلفن همراه، به زودی بهای گوشی‌های G۳، افزایش می‌یابد. G۳ فناوری نسل سوم تلفن‌همراه است که در صورت پشتیبانی اپراتور سرویس‌دهنده، کاربران با استفاده از آن می‌توانند تماس ویدئویی و تصویری برقرار کنند. البته این تنها یکی از خدماتی است که با ارائه سرویس‌های G۳ در دسترس خواهد بود. برخی از کارشناسان می‌گویند: زمان زیادی می‌برد که این سیستم در کشور قابلیت اجرایی پیدا کند، زیرا از یک سو اپراتور‌ها معمولا باید شرایط خاصی را برآورده کنند تا با توسعه فعالیت‌های آنها موافقت شود و از طرفی این کار نیازمند ایجاد زیرساختی مناسب است، درحالی که آنکه هنوز حتی زیرساخت مناسبی برای مکالمه با تلفن‌همراه در کشور ایجاد نشده است و تنها به افزایش تعداد دارندگان تلفن‌همراه توجه می‌شود.

در حال حاضر مالکان گوشی‌های دو دوربینه در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با استفاده از سیم‌کارت‌هایی که این قابلیت را به کاربران می‌دهند به راحتی و پس از برقراری تماس یکدیگر را می‌بینند.

این ابزار ارتباطی با سرعت بسیار زیادی در حال توسعه بوده و خبرها حاکی از آن است که کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به تازگی بهره‌برداری از آن را آغاز کرده‌اند.