نسخه اینترنتی فتوشاپ عرضه می‌شود

شرکت «آدوب» در پی انتشار نسخه خلاصه شده و اینترنتی نرم‌افزار گرافیکی مشهور «فتوشاپ» خود است. به گزارش سایت اینترنتی «پی‌سی‌ورلد»، «جان نک» مدیر تولید شرکت «آدوب سیستمز» اعلام کرد نسخه آنلاین نرم‌افزار «فتوشاپ» از لحاظ ویژگی‌ها و امکانات در سطحی پایین‌تر از نسخه اصلی آن خواهد بود.

وی در وبلاگ شخصی خود بیان کرد نسخه اینترنتی «فتوشاپ» برای افرادی که به صورت حرفه‌ای از «فتوشاپ» برای کارهای گرافیکی استفاده می‌کنند مناسب نیست و بیشتر با هدف استفاده کاربران خانگی برای اعمالی نظیر ویرایش عکس‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

شرکت «آدوب» اعلام کرده‌است این نسخه از نرم‌افزار «فتوشاپ» تا شش ماه دیگر به صورت رایگان عرضه می‌شود و کاربران برخلاف نسخه فعلی که باید ابتدا در رایانه نصب شود، نیازی به نصب آن در رایانه خود نخواهند داشت و با استفاده از اینترنت می‌توانند از آن استفاده کنند.

«آدوب» از طریق جلب آگهی‌های اینترنتی در این نرم‌افزار اینترنتی برای خود درآمدزایی خواهد کرد.

اعلام خبر عرضه نسخه اینترنتی «فتوشاپ» درحالی توسط «آدوب» صورت می‌گیرد که بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان در حال آغاز ارائه نسخه‌های اینترنتی محصولات خود به جای روش سنتی فروش این نرم‌افزارها هستند.

«ری اوزی» مدیر فناوری شرکت «مایکروسافت» هفته گذشته در یک همایش اقتصادی اعلام کرده بود این رویه که شرکت‌ها نرم‌افزارهایی به فروش برسانند و کاربران آن محصولات را خریداری و در رایانه‌های خود نصب کنند در حال جایگزین شدن با روش جدیدی است که در آن شرکت‌های نرم‌افزاری همان قبیل نرم‌افزارها را به صورت آنلاین در اینترنت ارائه می‌کنند که کاربران بدون نیاز به خریداری و نصب آنها در رایانه خود، می‌توانند با پرداخت حق اشتراک و از طریق اینترنت بدان محصولات دست یابند.

هم‌اکنون «مایکروسافت» نرم‌افزار اینترنتی «آفیس لایو» را به عنوان جایگزین اینترنتی مجموعه «آفیس» خود عرضه کرده، «گوگل» نرم‌افزار واژه‌پرداز و صفحه گسترده «گوگل داکیومنتس‌اند اسپردشیتس» را به همین شکل ارائه کرده و شرکت «کورل» نرم‌افزار واژه‌نگار «وورد پرفکت لایتنینگ» را به همین صورت عرضه کرده‌است که کاربران بدون نیاز به نصب این نرم‌افزارها در رایانه خود، می‌توانند با اتصال به اینترنت از آنها استفاده کنند.

«آدوب» به عنوان جدیدترین شرکتی که به این رویه پیوسته‌است تا شش ماه آینده نسخه اینترنتی «فتوشاپ» را به شکل رایگان عرضه خواهد کرد.