توصیه‌های آخر سال برای خرید قطعات کامپیوتری

بازار دیجیتال- بیش از یک هفته از پایان تعطیلات عید چینی‌ها و افزایش قیمت قطعات کامپیوتری می‌گذرد و در حالی که بازار کامپیوتر ایران به تعطیلات نوروزی نزدیک می‌شود با افزایش تقاضای خرید در بازار شاهد افزایش قیمت برخی قطعات هستیم. به گزارش خبرنگار ما تعطیلات چینی‌ها موجب بالا رفتن قیمت قطعات و کاهش عرضه قطعات در بازارهای جهانی شد، اما این موضوع به علت رکود حاکم بر بازار ایران طی دو هفته گذشته نتوانست تاثیر چندانی بر قیمت‌ها داشته باشد.

به گفته منوچهر آقازاده، مدیر شرکت HST با نزدیک شدن تعطیلات نوروزی بازار کامپیوتر از رکود خارج شده و میزان تقاضا و خرید رو به افزایش است و بازار رونق خاصی گرفته است.

وی افزود: خریدهای دولتی در حالی که به پایان سال نزدیک می‌شویم آغاز شده و از طرفی نیز با افزایش نقدینگی در دست مردم خریداران به سمت بازارهای کامپیوتری سرازیر شده‌اند.

در حالی که با افزایش متقاضیان و عرضه کم‌قطعات در بازار میزان قیمت برخی قطعات افزایش می‌یابد، کارشناسان بازار توصیه‌هایی برای خریداران ارائه می‌دهند تا در زمانی بهتر قطعه‌ مورد نیاز خود را خریداری کنند.

قطعاتی مانند سی‌پی‌یو، هارد و رم از جمله محصولاتی هستند که نوسان قیمت بیشتری نسبت به سایر قطعات دارند.

به همین منظور کارشناسان توصیه می‌کنند متقاضیانی که قصد خرید این قطعات را دارند فعلا دست نگه داشته و بعد از سال نو اقدام به خرید کنند.

این در حالی است که قیمت سی‌پی‌یو‌های Core ۲ duo که دارای تکنولوژی‌های جدید اینتل است افزایش چشمگیری یافته است.

قیمت این نوع از سی‌پی‌یو‌های اینتل از ۱۸۵هزار تومان به ۲۱۰هزار تومان در این روز‌ها افزایش یافته که دلیل عمده آن واردات کم این قطعه است.

در این میان قیمت سی‌پی‌یو‌های فولکشن بین یک تا ۲هزار تومان افزایش پیدا کرده و قطعاتی مانند کیبورد، مانیتور، کیس و سایر قطعات سخت‌افزاری تغییر چندانی پیدا نکرده است.

همچنین دی‌وی‌دی رایتر‌ها و سی‌دی‌رایتر‌ها ارزان‌تر از سایر زمان‌ها شده‌اند و شب عید فرصت خوبی برای خرید این قطعات است.

مدیرعامل شرکت همراه سیستم تهران معتقد است: متقاضیانی که قصد ارتقای سیستم‌های خود و یا خرید قطعات کامپیوتری دارند بهتر است قبل از هفته آخر سال اقدام به خرید کنند، زیرا در هفته آخر به علت کاهش جنس در بازار، فروشندگان مجبور به خرید اجناس با قیمت بالاتری هستند که بالطبع به ضرر خریدار و مصرف‌کننده خواهد شد.