بازار دیجیتال- شرکت کامپیوتری اسوس (ASUS)، خنک‌کننده سی‌پی‌یو جدیدی با نام Silent Knight (به معنی شوالیه‌خاموش) را معرفی کرد که پره‌ها، پایه و میله‌های انتقال حرارت آن صددرصد از جنس مس ساخته‌شده است.

مس رسانای حرارتی بسیار خوبی است که استفاده از آن باعث شده که حرارت به مقدار موثری در جدیدترین پردازشگرهای دوهسته‌ای کاهش یابد. سایلنت نایت به آرامی کارمی‌کند و طرحی منحصر به فرد با دیودهای نوری آبی، باعث شده که محیط داخلی کیس بسیار لوکس به نظر برسد.
انتقال دهنده سریع گرما
سایلنت نایت، علاوه بر فن، یک خنک‌کننده کامل سی‌پی‌یو هم است. جنس مس، انتقال‌دهندگی موثر گرما، محدوده انتقال گرمای وسیع، طراحی سبک برای کاهش فشار بر مادربرد و شش لوله ایزوله برای انتقال گرما به پره‌ها، ویژگی‌هایی هستند که موجب می‌شوند دمای پردازشگر همواره برای اجرای سریع و محاسبات قابل اطمینان، به میزان مناسب پایین باقی بماند.
سازگار با اینتل و ای‌ام‌دی
سایلنت نایت، با سری پردازنده‌های Core۲ اینتل، سی‌پی‌یو پنتیوم D دوهسته‌ای و پردازنده پنتیوم ۴ LGA۷۷۵ سازگار است. این خنک‌کننده همین‌طور قابل نصب بر روی مادربردهایی با سوکت پردازشگر ۴۷۸ است که سی‌پی‌یوهای ای‌ام‌دی از قبیل AM۲/۹۴۰/۹۳۹/۷۵۴ و اتلون ۶۴-FX و Sempron روی آن‌ها نصب می‌شود. این پردازشگرها جدیدترین و قوی‌ترین سی‌پی‌یوهای موجود در بازار هستند.
محافظ تنظیم‌کننده اندازه ولتاژ
محافظ تنظیم فشار که در داخل خنک‌کننده قراردارد، جریان هوای ایجاد شده توسط فن ED ۹‌سانتی‌متری را به اطراف هدایت می‌کند. زیرا این هوای داغ برای اجرای عملیات پردازشگر و حتی کل سیستم خطرناک و بحرانی است. این طراحی منحصر به فرد دمای «تنظیم‌کننده اندازه ولتاژ» (VRM) را به طور موثر بین ۱۰ تا ۱۵درجه سانتیگراد کم می‌کند.
نصب در سه مرحله
این خنک‌کننده سی‌پی‌یو، به طور ویژه‌ای ساخته شده‌است که نصب آسان آن را در سه مرحله حتی بدون جدا سازی مادربرد از سیستم یا جداکردن رم از مادربرد امکان‌پذیر می‌کند.مجموعه نگه‌دارنده را روی مادر برد قرار دهید.خنک‌کننده را بالای سی‌پی‌یو قرار دهید.خنک‌کننده را با گیره فنری نصب کنید.