فارس - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با اشاره به تصویب آیین‌نامه جدید توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از برگزاری مزایده شماره‌های رند و مرتب تلفن ثابت بعد از تعطیلات نوروزی خبر داد. صابر فیضی چگونگی مزایده شماره‌های رند تلفن ثابت را با تلفن همراه متفاوت عنوان کرد و اظهار داشت: مزایده شماره‌های رند تلفن ثابت، نسبت به شماره‌های تلفن همراه، «محدودتر» برگزار خواهد شد.

فیضی، گفت: در مزایده شماره‌های رند و مرتب تلفن همراه، «محدودیت مکانی» وجود ندارد، در حالی که شماره‌های رند مزایده‌ای تلفن ثابت، ممکن است محدود به یک منطقه مخابراتی و یا کافوی نوری (KV) شود، بنابراین نوعی از محدودیت مشتری در مزایده شماره‌های رند تلفن ثابت وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: امید است تا براساس آیین‌نامه ابلاغی جدید، تمامی استان‌ها، فعالیت‌ها‌ی‌شان را در خصوص این مزایده پس از تعطیلات ایام نوروز آغاز کنند.

وی، در خصوص قیمت پایه مزایده شماره‌های رند و مرتب تلفن ثابت به سیتنا، گفت: مبلغ پایه، براساس نظر کارشناسی تعیین خواهد شد، چراکه در برخی مناطق، واگذاری خطوط تلفن ثابت کاملا به روز بوده و بازار آزاد ندارد، به همین جهت، کارشناسان براساس نیازهای هر منطقه، قیمت کارشناسی را مشخص می‌کنند.

فیضی، در پایان خاطرنشان کرد: البته تا سه سال گذشته، شماره‌های رند و مرتب تلفن ثابت واگذار شده و توقف در واگذاری تنها محدود به یک سال گذشته بوده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شماره‌های جدید رند به زودی واگذار خواهد شد.