بازار دیجیتال- همایش ارزیابی، انتخاب و چالش‌های استقرار ERP در صنایع با همکاری مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ۱۰اسفند ماه در محل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد. به گزارش واحد ارتباطات مگفا، در این مراسم وکیلی‌فرد، معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی با اشاره به حرکت جامعه به سمت دانش محوری، بیان داشت: در عصر جدید بازارهای سنتی تغییر شکل یافته و به بازارهای مجازی و اینترنتی تبدیل شده است. بدیهی است اگر نتوانیم در چنین فضایی نظام مدیریتی درستی ایجاد کنیم، از روند جهانی عقب خواهیم ماند. براساس گفته وی، اکنون در سازمان و شرکت‌هایی که ERP به درستی پیاده شده است، بین ۳۰ تا ۷۰درصد در هزینه‌ صرفه‌جویی می‌شود.وی یکی از ۵محور برنامه معاونت خود را توسعه سازمان‌های IT دانست و گفت: IT تنها موضوعی است که به واسطه آن ۳شرکت مگفا، شرکت گسترش انفورماتیک و شرکت نیمه هادی عماد در زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی تشکیل شده است.

در ادامه مراسم دکتر البدوی، قائم‌مقام استراتژیک ایران‌خودرو تجربه پیاده‌سازی ERP در این شرکت را که با همکاری مگفا صورت گرفته بود، مورد بررسی قرار داد.

به گفته وی هزینه‌های ERP تنها صرف خرید نرم‌افزار و سخت‌افزار نمی‌شود. چه بسا این موارد تنها یک‌سوم هزینه را در بر دارد و بخش مهم در مدیریت پروژه است. وی تاکید کرد که پیاده‌سازی ERP و رسیدن به نتیجه مطلوب در یک سازمان بزرگ ۲۷ تا ۲۸ماه به طول می‌انجامد و در طول این مدت حجم عظیمی از فرهنگ سازمان متحول شده و یکپارچه‌سازی سازمان به صورت عملی اتفاق می‌افتد.

گفتنی است، در بخش دوم این مراسم کارگاه مشترک مگفا و TEC درخصوص ارزیابی و انتخاب راه‌حل‌های ERP و همچنین کارگاه‌های ایران‌خودرو و سایپا برگزار شد.