فروشندگان گوشی در تهران می‌گویند روند کاهش قیمت گوشی به مانند سال‌های گذشته نبوده است. به گزارش «تالیانیوز»، در آخرین روزهای خرید و فروش گوشی در سال ۸۵در بازار خرید و فروش گوشی تهران، خریداران از کاهش نیافتن قیمت‌ها گلایه می‌کنند.

ناصر که گوشی جدیدی در دست گرفته می‌گوید: دو ماه است که برای خرید این گوشی، اخبار تلفن‌همراه را دنبال می‌کنم تا با کاهش قیمت آن، بتوانم گوشی خود را بخرم اما گویا قیمت این گوشی طلسم شده است.وی می‌افزاید: تلفن‌همراه یک وسیله الکترونیکی است و این برای اولین بار است که قیمت آن در طول چهار ماه نه تنها کمتر نشده بلکه افزایش هم یافته است.

جمال یکی از فروشندگان گوشی در بازار می‌گوید: این نخستین سالی است که روند کاهش قیمت گوشی بدین شکل است و دلیل آن چیزی جز سیاست‌های اشتباه در باره واردات گوشی نیست.وی می‌افزاید: این سیاست‌ها به دلالان گوشی فرصت داده تا گوشی‌ها را با قیمت‌های مختلف و بالاتر از معمول در بازار به فروش رسانند و فروشندگان نیز چاره‌ای جز خرید از آنان ندارند.

این فروشنده می‌گوید: در حال حاضر تنها دلالان بازار هستند که قیمت گوشی‌ها را بالا و پایین می‌برند و هیچ مرجعی نیز توان مبارزه با آنان را ندارد.او می‌افزاید: در سال‌های گذشته بهای گوشی‌های بازار روز به روز کاهش می‌یافت و اگر با استقبال مواجه نمی‌شد از بازار رقابت حذف می‌شد اما حالا گوشی‌های از رده خارج که به اصطلاح تنها گوشی‌های دارای سریال مخابراتی هستند، نیز در بازار به فروش می‌روند و خریداران به دلیل اینکه گوشی‌هایشان دارای سریال اصلی باشد آنها را خریداری می‌کنند.

وی می‌افزاید: این باعث شده تا گوشی‌هایی که یک سال پیش در بازار موجود بود اما هیچ کسی تمایل به خرید آن نداشت با بیشترین قیمت و حتی بالاتر از قیمت یک سال پیش به فروش برسد.

برخی دیگر از فروشندگان گوشی می‌گویند: بازار تلفن‌همراه شکل جدید و بی‌ثباتی به خود گرفته و ما نیز نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که قیمت‌ها تا چه میزان بالا و پایین می‌شود اما اظهارات و گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که احتمالا بهای گوشی تنها در روزهای پایانی اسفند ماه امسال با افت شدید قیمت مواجه باشد.