شرکت «گوگل»، دارای بزرگترین موتور جست‌وجوی اینترنت، خواهان راه‌اندازی نخستین مرکز تحقیقاتی خود در جنوب شرقی آسیا در کشور سنگاپور است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه «استریتس تایمز» به نقل از «ریچارد کیمبر» مدیر فروش و عملیات شرکت گوگل در جنوب شرقی آسیا اعلام کرد کشور سنگاپور به دلیل برخورداری از فضای پویای جامعه‌اطلاعاتی، برای این منظور انتخاب شده‌است.

شرکت «هافمن ایجنسی سنگاپور» که هم‌اکنون نمایندگی شرکت «گوگل» در این کشور را برعهده دارد در واکنش به سخنان «کیمبر» اعلام کرد اظهارات «کیمبر» بدین معنا است که «گوگل» به تلاش سنگاپور برای پرورش استعدادهای جامعه‌اطلاعاتی در این کشور ارج می‌نهد و به آن کمک می‌کند و هدف گوگل لزوما راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی در این کشور نبوده است.

وی افزود: شرکت «گوگل» پیوسته در تلاش است تا فرصت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری در سنگاپور و سرتاسر جهان شناسایی کند که از جمله این تلاش‌ها می‌توان به جذب استعدادهای محلی در نقاط مختلف جهان اشاره کرد اما این شرکت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی در سنگاپور ندارد.

مراکز تحقیقاتی شرکت «گوگل» در خارج از کشور آمریکا معمولا برای سازگار کردن خدمات این شرکت با بازارهای محلی، ایجاد خدمات جدید و بهبود خدمات موجود این شرکت به‌کار گرفته می‌شوند.

شرکت «گوگل» هم‌اکنون دارای ۸مرکز تحقیقاتی در خارج از آمریکا است که سه مورد از آنها در قاره آسیا قرار دارند و در صورت راه‌اندازی مرکز جدید در سنگاپور، تعداد پایگاه‌های گوگل در آسیا به چهار می‌رسد.