فعالان بازار سیم‌کارت معتقدند با نزدیک شدن به زمان آغاز سال جدید قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور اول در بازار روند افزایشی خواهند داشت، زیرا در مقطع زمانی باقی مانده تا آغاز سال جدید تقاضاها افزایش می‌یابد و این افزایش نیز طبیعتا می‌تواند افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اظهارات فروشندگان، قیمت سیم‌کارت‌ با همه کدها در طی دو هفته گذشته تقریبا کاهش ۲۰‌هزار تومانی داشته و این کاهش در بازار کاملا مشهود است و از طرفی به دلیل کاهش و کم بودن تقاضا روند بی‌رونقی خرید و فروش در بازار ادامه دارد، همچنین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل و ورود آنها به بازار در این بین مهم‌ترین عامل و وضعیت بد بازار به شمار می‌رود.
افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت تلفن‌همراه، با بیان این که ورود سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن‌همراه (ایرانسل)، عمده تقاضاها را در بخش سیم‌کارت تحت پوشش قرار داده است، تصریح کرد:‌ با توجه به این که در حال حاضر ایرانسل عمده واگذاری‌های خود را به صورت مستقیم انجام می‌دهد، این واگذاری‌ها بازار خرید و فروش را تحت تاثیر خود قرار داده و مشترک می‌تواند بدون مراجعه به بازار به صورت مستقیم سیم‌کارت خود را از مغازه‌ها و مراکزی که به سرعت سیم‌کارت‌های ایرانسل را واگذار می‌کنند، تهیه کند و از طرفی متقاضیان به دلیل ارزان بودن به سمت این سیم‌کارت‌ها تمایل بیشتری دارند.
به گفته وی تا زمان آغاز سال جدید دیگر روند کاهشی در قیمت سیم‌کارت‌ها نخواهیم داشت و اگر قیمت‌ها تفاوتی پیدا کند، شاید افزایش قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور اول را شاهد باشیم، در مقطع زمانی باقی مانده تا آغاز سال جدید تقاضاها افزایش می‌یابد و این افزایش نیز طبیعتا می‌تواند افزایش قیمت را نیز به دنبال داشته باشد.
رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت تلفن‌همراه، با اشاره به این که قرار شده است واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور اول تلفن‌همراه از نیمه اسفندماه سال جاری آغاز ‌شود، گفت: از زمانی که واگذاری‌ها آغاز می‌شود، قاعدتا تاثیرگذاری در قیمت سیم‌کارت‌ها نیز آغاز خواهد شد، زیرا عمده قیمت و تاثیرگذاری در بازار از سیم‌کارت‌های اپراتور اول نشات می‌گیرد. بنابراین با شروع واگذاری که از نیمه اسفندماه است اگر قرار باشد تغییراتی صورت بگیرد، در جهت افزایش قیمت خواهد بود.
فروتن در بخشی از سخنان خود پیش‌بینی کرد: به دلیل بورس بودن سیم‌کارت‌های قدیمی ‌در دست مشترکان، به اعتقاد من افزایش قیمت قابل توجهی را در سیم کارت‌های اپراتور اول با کد یک خواهیم داشت و از طرفی به دلیل کم بودن این کد در بازار و از طرفی بورس بودن آن در چند ماه آینده سیم کارت‌های اپراتور اول با این کد افزایش قابل توجه قیمت خواهند داشت.