بازار دیجیتال- براساس گزارشی از گروه ان‌پی‌دی‌ی (از معتبر‌ترین گروه‌های تحقیقات بازار)، یک شرکت تولیدکننده تلویزیون موفق شده است تا از لحاظ سهم بازار و تعداد فروش رتبه اول را در تمامی مدل‌های تلویزیون یعنی تلویزیون‌های دیجیتال، LCD و CRT صفحه صاف به دست آورد. در سال ۲۰۰۶ کل فروش تلویزیون‌های دیجیتال، ۵۴درصد رشد کرده است و به عبارتی ۳میلیون تلویزیون دیجیتال بیشتر در سال ۲۰۰۶ نسبت به ۲۰۰۵ به فروش رفته‌اند که در این میان سهم سامسونگ بیشتر از هر برند دیگری بوده است. به گفته استافان بکر، معاونت تجزیه و تحلیل NPD، سامسونگ تنها سازنده تلویزیون است که در هر چهار نوع تلویزیون دیجیتال از جمله LCD، پلاسما، میکرودیسپلی و صفحه صاف از خود قدرت نشان می‌دهد.

بر طبق اطلاعات NPD، سامسونگ با ۵/۲۱درصد در تعداد و ۱/۲۵درصد سهم دلاری پیش‌تازی قابل توجهی در انواع تلویزیون‌های صفحه صاف از خود نشان داده است. از لحاظ سهم LCD در بازار (۱۰اینچ و بزرگ‌تر) سامسونگ رتبه اول را با سهمی معادل ۱/۱۵درصد به دست آورد، قابل ذکر است این رتبه در سال ۲۰۰۵، رتبه چهارم بوده است و از لحاظ تولید تلویزیون‌‌های Slim fit tm صفحه صاف سهم بزرگ ۱/۴۶ در تعداد و ۷/۴۳درصد فروش را در سال ۲۰۰۶ به دست آورد. در بهار امسال، سامسونگ انقلابی را در طراحی تلویزیون با ارائه سری‌های LCD HDTV۵۱/۵۲ که شرکت آن را برد و (BORDEAUX) نامید، ‌ایجاد کرد.

هر ساله هزینه R&D (تحقیق و توسعه) خود را به طور مرتب افزایش داده و تنها در سال ۲۰۰۵، سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه سامسونگ به ۴۱/۵تریلیون وون کره رسید.

حدود پنج سال پیش، سامسونگ تصمیم گرفت که انحصارا تمرکز خود را روی خط تولید تلویزیون‌های دیجیتال متمرکز نماید. شرکت متوجه شد که هریک از مدل‌های تلویزیون‌های چهار گانه مزایای خود را دارد و از لحاظ قیمت به نفع مصرف‌کننده است، لذا تصمیم به سرمایه‌گذاری در هر کدام از آنها را برگزید.