دستگاه DVD که DVD نمی‌خواند

در این ستون همچنان که از نام آن مشخص است قصد بر این است که مشکلات مصرف‌کنندگان در استفاده از لوازم دیجیتالی، گارانتی و پشتیبانی شرکت‌ها را درج کنیم. تمامی کسانی که در استفاده از یک محصول دچار مشکل شده‌اند می‌توانند از این تریبون برای درج مشکلات خود استفاده کنند. مطالب خود را به شماره ۷-۸۸۹۸۶۰۳۶ فاکس نمایید.

اوایل اسفند ۸۴ بعد از چند روز از خرید دستگاه DVD-VC۲۹۰۰۰ سامسونگ دستگاه ایراد پیدا کرد، یعنی اینکه هر DVD که در آن قرار می‌گرفت موقع پخش Pause می‌شد و یا کلا اعلام می‌کرد که دیسک مشکل دارد.

بعد از مراجعه به نمایندگی بعد از چند روز که دستگاه را تحویل گرفتم باز همان ایراد را دارا بود. در مراجعه بعدی، مسوول تعمیرات فرمودند که اگر دستگاه DVD هایی را که به همراه آن به شما داده‌اند پخش کند، مشکلی ندارد و سالم است، چون این دستگاه فقط DVD اورجینال پخش می‌کند، اگر می‌خواهید همه نوع DVD ببینید بهتر است که دستگاه سونی بخرید.

بعد از یک سال از این ماجرا چندDVD اورجینال را با این دستگاه امتحان کردم که باز هم فایده‌ای نداشت. چند روز پیش آن را دوباره به نمایندگی بردم، دیروز که دستگاه را تحویل گرفتم گفتند لنز آن را عوض کرده‌اند و چون گارانتی آن تمام شده(با اینکه این دستگاه با تلویزیون خریداری شده و در واقع پکیچ روی تلویزیون است و گارانتی آن با تلویزیون که تا نوامبر ۲۰۰۷ زمان دارد باید یکی باشد) مبلغ ۲۹۸۰۰۰ ریال بابت تعمیرات دریافت کردند، باز هم همان مشکل را دارد که در مراجعه دوباره به نمایندگی فرمودند نرم‌افزار موجود در این دستگاه فقط DVD اورجینال و یا کپی خیلی خوب را نشان می‌دهد. می‌خواستم بدانم پس برای چه روی دستگاه می‌نویسند قابل پخش DVD (+و-) یعنی همه نوع DVD.