برای اولین بار در کشور در بودجه ۸۶، حدود ۳۳میلیارد تومان برای شورای عالی فناوری اطلاعات اختصاص یافته است. رمضانعلی صادق‌زاده، رییس کمیته مخابرات مجلس گفت: از نکات مهم بودجه در خصوص IT و فناوری اطلاعات غیر از مواردی که در بودجه ۸۶ در نظر گرفته شده می‌توان به اختصاص ۴۰میلیارد تومان در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری نوین اشاره کرد که از طریق وجوه اداره شده به عنوان تسهیلات برای بخش خصوصی و تعاونی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تبصره ۹ دولت یک درصد مکلف و ۴درصد مجاز است بودجه نهادهای اجرایی را صرف کارهای تحقیقاتی کند و برای اولین بار حدود ۳۳میلیارد تومان بودجه برای شورای عالی فناوری اطلاعات در زمینه‌های گوناگون همچون شبکه ملی اینترنت اختصاص یافت و تصویب شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: برای مرکز تحقیقات مخابرات نیز ۱۵میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

با توجه به این که شرکت پست یک شرکت زیان‌ده است و در حدود ۶۰میلیارد تومان ضرر انباشته دارد، در کمیسیون تصویب شد که در بودجه ۸۶ برای محصولات پایه تا وزن ۲۵۰ گرم قیمت معمولی و برای وزن بالاتر از آن قیمت تمام شده به صورت پلکانی در نظر گرفته شود.

صادق‌زاده در خصوص واگذاری شرکت حمل و نقل هوایی پیام اظهار داشت: این شرکت ضررده است و از آنجا که اداره فرودگاه جزو وظایف ارتباطات نیست، در سال ۸۶ این شرکت واگذار خواهد شد.