سیم‌کارت‌های SMS ارائه می‌شود

رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار، از ارائه انواع جدید سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری در شبکه تلفن‌همراه خبر داد و گفت: در نظر داریم با تنوع در ارائه سیم‌‏کارت‌‏های پیش‌‏پرداختی، انگیزه مشترکان را برای استفاده از این سرویس در قالب‌‏های متفاوت بالا ببریم. سیدعلی علویان، در گفت‌وگو با «ایلنا»، با بیان این‌‏که درصددیم یک نوع سیم‌کارت اعتباری تنها برای ارسال SMS ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: به این ترتیب این نوع سیم‌‏کارت‌‏ها برای سیستم‌‏های موقعیت بالایی به کار برده می‌‏شوند.

وی ادامه داد: سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری ارسال و دریافت SMS روی وسایل نقلیه خصوصی و عمومی قابل استفاده بوده و به عنوان کنترل‌کننده وسایل حمل‌ونقل عمومی به همراه گیرنده GPS یا بدون آن می‌‏تواند، نقش موثری در مسائل ایمنی و امنیتی ایفا کند.

علویان، با تاکید بر این‌‏که انتقال اطلاعات و موقعیت به راحتی از طریق سیم‌‏کارت‌‏های ارسال و دریافت SMS امکان‌‏پذیر خواهد بود، در خصوص تعرفه این سیم‌‏کارت ادامه داد: تعرفه اولیه این سیم‌‏کارت‌‏ها تفاوتی با سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری معمولی نداشته، اما در نظر داریم به ازای ارسال و دریافت SMS شارژ هزینه آبونمان را به صورت سالانه دریافت کنیم.

وی، با بیان این‌‏که ارائه این سرویس و تعیین تعرفه‌‏های آن هم‌اکنون مراحل تصویب را طی می‌‏کند، یادآور شد: از جمله اقدامات دیگر شرکت ارتباطات سیار در بخش سیم‌‏کارت اعتباری، کاهش تعرفه‌‏های مکالمات در نوع دیگری از این سیم‌‏کارت در ساعات غیرشلوغی و کم ترافیک است. وی خاطرنشان کرد: قیمت سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری ارتباطات سیار با شارژ اولیه ۱۰‌هزار تومان است که مجموعا ۳۴‌هزار تومان است، اما در ارائه سرویس‌‏ها تنوع و نیز در تعرفه مکالمات تغییراتی وجود خواهد داشت.