حضور ایران در فینال بازی‌های جهانی کامپیوتری

بازار دیجیتال - مرحله نهایی جام جهانی بازی‌های کامپیوتری a(ELECTRONIC SPORT WORLD CUP)a در جولای سال ۲۰۰۷ میلادی در کشور فرانسه برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیران) مسابقات ESWC توسط یک شرکت مستقل خصوصی فرانسوی طراحی و مدیریت می‌شود و از سال ۱۹۹۹ به طور تخصصی در زمینه سازماندهی مسابقات بازی‌های کامپیوتری و توسعه تکنولوژی‌های مربوط به بازی‌های تحت شبکه فعالیت می‌کند.

این گزارش حاکی است در ایران مراحل مقدماتی این مسابقات ESWC برگزار شد و شرکت کنندگان در گیم‌نت‌های PRO EVOLUTION SOCCER۶ - WARCRAFT III - TRACKMANIA NATIONS به رقابت پرداختند.

این در حالی است که نفرات منتخب این مرحله در مسابقات نهایی که به صورت متمرکز در سراسر کشور از تاریخ ۸ لغایت ۱۳ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین در این مسابقات نفرات منتخب علاوه بر دریافت جوایز طبق توافق به عمل آمده با ESWC جهت شرکت در مسابقات فینال به کشور فرانسه با هزینه شرکت مادیران اعزام خواهند شد.

این گزارش می‌افزاید: مسابقات ESWC ۲۰۰۷ در شش رشته

۱ - PRO EVOLUTION SOCCER ۶

(CKONAMI©)

۲ - COUNTER - STRIKE ۱.۶

(VALVE SOFTWARE©)

۳ - COUNTER - Strike ۱.۶ WOMEN

( VALVE SOFTWARE©)

۴ - WARCRAFT III: THE FROZEN THRONE

(BLIZZARD ENTERTAINMENT©)

۵ - TRACKMANIA NATIONS ESWC

( NADEO©)

۶ - QUAKE ۴

( ID SOFTWARE©)

برگزار خواهد شد که مسابقات مقدماتی در کشور ما از میان بازی‌های فوق سه بازی PRO EVOLUTION SOCCER ۶ , WARCRAFT , TRACKMANIA که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هست، برگزار می‌شود.

براساس این گزارش برگزارکننده فرانسوی این مسابقات با هدف راه‌اندازی یک لیگ جهانی باز‌ی‌های کامپیوتری و ایجاد ارتباط میان کشورها، این مسابقات را همه ساله اجرا می‌کند، به طوری که در ‌آخرین دوره این بازی‌ها در سال ۲۰۰۶ بیش از ۸۰۰ نفر شرکت‌کننده از ۵۰ کشور جهان در فرانسه به رقابت پرداختند و مهارت و توانایی‌های خود را در بازی‌های کامپیوتری مختلف به نمایش گذاشتند.

مادیران نیز در راستای پشتیبانی از بازی‌های کامپیوتری و در چارچوب قوانین ایران از سال ۲۰۰۳ قرارداد همکاری انحصاری را با برگزارکنندگان ESWC منعقد نموده و نفرات برتر را برای شرکت در مسابقات نهایی به این کشور اعزام کرده است.لذا با توجه به رشد کمی و کیفی شرکت کنندگان ایرانی در دوره‌های گذشته، پیش‌بینی می‌شود که این منتخبان در سال ۲۰۰۷ عملکرد درخشان‌تر و موفق‌تری را در مسابقات داشته باشند.این گزارش همچنین حاکی است سال ۲۰۰۴ هفت بازیکن، سال ۲۰۰۵ سه بازیکن و سال ۲۰۰۶ چهار بازیکن برتر از ایران در مسابقات نهایی فرانسه شرکت کردند و امسال نیز سه بازیکن منتخب به این مسابقات اعزام خواهند شد.

مسابقات نهایی بازی‌های کامپیوتری از تاریخ ۸ لغایت ۱۳ اسفند‌ماه سال‌جاری در تالار حرکت، واقع در ابتدای بزرگراه کردستان توسط شرکت مادیران برگزار می‌شود.تماشای مسابقات برای تمامی علاقه‌مندان رایگان می‌باشد.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند به سایت‌های اینترنتی ،www.Esworldcup.comوwww.maadiran.com

www.cyberg.ir مراجعه کنند.