وزیر ارتباطات با اعلام این که در مجموع ۳۸میلیون تلفن ثابت و همراه در کشور دایر است، گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه و ثابت بیش از ۵۰درصد است. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، محمد سلیمانی طی سخنانی در مراسم افتتاح۳۷۶ طرح مخابراتی در استان مازندران اظهار داشت: این دومین بار است که در طول چند ماه گذشته در استان مازندران افتتاح داشتیم که این نشان از تلاشی دارد که مسوولان این خطه به منظور خدمت به مردم انجام می‌دهند.

وی همچنین گفت: واگذاری سیم‌کارت تلفن همراه ممکن است با جذب رشد بودجه عمرانی وزارت ارتباطات با افزایش ۲۰درصدی به ۵هزار و ۳۰۰میلیارد تومان می‌رسد. وی از آغاز به کار تولید گوشی تلفن همراه در کشور خبر داد و گفت: در کنار تولید، مجوز واردات گوشی تلفن همراه نیز صادر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با این‌که بودجه جاری در سال آینده افزایش نخواهد یافت، تصریح کرد: در حال حاضر دولت سیاست صرفه جویی را در پیش گرفته است تا بتواند برنامه‌های خود را بر اساس زمان‌بندی به نتیجه برساند. سلیمانی درباره واگذاری سیم‌کارت تلفن همراه افزود: در حال حاضر اپراتور اول، دوم و تالیا نیازهای مخابراتی کشور را به همراه دولت تامین می‌کنند. وی با بیان این‌که در سال ۵۷ از هر ۱۰۰ نفر در کشور فقط ۳ نفر دارای امکان مخابراتی بودند، گفت: در حال حاضر ۳۸میلیون شماره تلفن ثابت و همراه در اختیار مردم است. سلیمانی در پایان گفت: فقط در یک سال گذشته ۵ هزار روستای کشور به امکانات مخابراتی تجهیز شدند.