افت قیمت سهام سامسونگ

دنیای‌اقتصاد- جنجالی‌ترین دادگاه شرکت‌های تکنولوژی هم بالاخره با پیروزی اپل بر سامسونگ به پایان رسید. این شکست برای سامسونگ اما گویا بسیار سنگین‌تر از جریمه‌های دادگاه تمام شده است. به گزارش رویترز قیمت سهام شرکت سامسونگ بعد از اعلام شکست در دادگاه، با کاهش ۵/۷ درصدی رو به رو شده است که این کاهش به از دست دادن بیش از ۱۲ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت بزرگ کره‌ای منجر شده است. در واقع شکست سامسونگ از اپل در دادگاه باعث افزایش موج نگرانی‌ها درباره بزرگ‌ترین بخش سودآور این شرکت یعنی موبایل‌های هوشمندش شده است.

مقامات سامسونگ اعلام کرده‌اند که به رای این دادگاه مبنی بر پرداخت جریمه ۰۵/۱ میلیارد دلاری، اعتراض خواهند کرد. یکی از مدیران مالی شرکت سامسونگ در این مورد گفته است: «هنوز چیزهای زیادی برای بررسی وجود دارد که ما می‌توانیم به پیروزی در آنها امیدوار باشیم. این در حالی است که ممنوعیت فروش یکی از پرفروش‌ترین محصولات ما یعنی Galaxy S۳ می‌تواند باعث کاهش چشمگیر درآمد سامسونگ شود.»

حالا اما بزرگ‌ترین شرکت تکنولوژی جهان از نظر درآمد، با چالش بزرگی رو به رو شده که می‌تواند در آینده ابعاد بزرگ‌تری هم پیدا کند.