تلفن هوشمند خود را با پدال زدن شارژ کنید

اکوایکس پاور دوچرخه‌ای است که انرژی حرکتی پدال دوچرخه را به الکتریسته تبدیل کرده تا بتوان از آن برای شارژ کردن تلفن‌های هوشمند یا دستگاه‌های مشابه استفاده کرد. تاکنون محصولات فناورانه مختلفی ساخته شده که می‌تواند انرژی حرکتی را به انرژی الکتریسته تبدیل کند اما این دوچرخه به واسطه شارژ کردن تلفن همراه یا دستگاه موقعیت‌یاب ماهواره‌ای و فراهم کردن انرژی الکتریسیته برای نورهای جلویی به طور همزمان خود را با سایر محصولات از این دست متمایز کرده است.

این محصول فناوری اکوایکس پاور دو ساختار مهم را تغییر داده است، فرمان دوچرخه منطبق شده با صفحه لمسی و بدنه ضد آب که دربرگیرنده تلفن‌های هوشمند آی‌فون، آندروید، ویندوز، بلک‌بری، دستگاه‌های پخش موسیقی و اکثر مدل‌های GPS‌ها است که به چرخ جلو متصل می‌شود.

یک دستگاه دینام که از کلاج برای ارتباط با حرکت‌های چرخ و تبدیل انرژی حرکتی به الکتریسیته استفاده می‌کند نیز به چرخ متصل است و هر دو ساختار با یک کابل به هم وصل شده‌اند. بدنه اصلی این دستگاه دربرگیرنده یک چراغ جلو و یک چراغ عقب است که هرکدام از آنها با LED روشن می‌شود و توسط یک کلید روشن/خاموش که در فرمان دوچرخه قرار گرفته کنترل می‌شود.

چراغ‌های عقب و جلوی دوچرخه نور خود را از یک باتری لیتیوم - یون ۷۰۰ mAh تامین می‌کند که چراغ‌ها و شارژ را تا ۵/۱ ساعت بدون پدال زدن روشن نگاه می‌دارد تا از این امر اطمینان داشته باشید که اگر در ترافیک مسیر بمانید چراغ‌های دوچرخه در زمان شب خاموش نمی شوند. این دوچرخه از سوی شرکت اکوایکس گیر با قیمت ۹۹/۹۹ دلار عرضه شده است.