دنیای‌اقتصاد- لپ‌تاپ‌ها یا همان کامپیوترهای شخصی قابل حمل اصلا به خاطر همین ویژگی حمل و جابه‌جایی راحت‌شان اینقدر محبوب و پرفروش شده‌اند.

با این اوصاف وقتی بحث قابل حمل بودن یک محصول دیجیتالی به میان می‌آید، نمی‌توان طول عمر باتری آن را نادیده گرفت. در واقع در مورد محصولات دیجیتال شخصی قابل حمل، باتری‌ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها به حساب می‌آید. با این اوصاف سایت گیزمودو به تازگی فهرستی از ده لپ‌تاپ با عمر باتری طولانی را منتشر کرده است. در این بررسی لپ‌تاپ‌ها در حالت مرور وب در مدت طولانی با Wi-Fi روشن مورد آزمایش قرار گرفته و باتری همه آنها حداقل ۷ ساعت دوام آورده است.

Lenovo ThinkPad X۲۳۰: این لپ‌تاپ ۱۲ اینچی فوق سبک یک باتری ۶ سلولی دارد که در هر بار شارژ کامل تا ۷ ساعت دوام می‌آورد. با این حال باتری ۹ سلولی این دستگاه که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد، طول عمری بالاتر از ۱۲ ساعت دارد. این دستگاه حتی با یک باتری ورقه‌ای (sheet-battery) که در کنار باتری ۹ سلولی قابل نصب است، ۲۰ ساعت بدون وقفه کار می‌کند.



Lenovo ThinkPad T430: دومین لپ‌تاپ با عمر باتری طولانی هم متعلق به شرکت چینی Lenovo است. کاربران این لپ‌تاپ با پرداخت 50 دلار اضافه می‌توانند یک باتری 9 سلولی برای آن تهیه کنند تا با این کار بتوانند 13 ساعت و 25 دقیقه به طور مداوم با این لپ‌تاپ کار بکنند. علاوه بر باتری، کیبورد راحت و بزرگ این محصول هم نقطه قوت آن است.



Lenovo ThinkPad Carbon X۱: پردازنده Core i۵، بدنه ساخته شده از کربن و نمایشگر ۱۴ اینچی با وضوح ۱۶۰۰ در ۹۰۰ که رنگ سفید آن از نمایشگر مک‌بوک ایر هم روشن‌تر است ویژگی‌های مهم این لپ‌تاپ هستند. با این حال، اما باتری داخلی این دستگاه با طول عمر ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن است.



Dell Latitude E6430 : این نوت‌بوک 14 اینچی با ساختار فلزی بدنه، کیبورد ضدآب و بدنه مقاوم در برابر گرما، گرد و خاک و سقوط محصول متفاوتی است. باتری 9 سلولی این دستگاه هم امکان کار مداوم تا 10 ساعت و 37 دقیقه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.



Sony VAIO SE: با اضافه کردن یک باتری ورقه‌ای اضافه با قیمت ۱۵۰ دلار هر چند حدود ۶۰۰ گرم هم به وزن آن اضافه می‌شود، اما امکان کار مداوم تا ۱۰ ساعت و ۳۵ دقیقه را به کاربرانش می‌دهد. به این ترتیب کاربران این دستگاه می‌توانند به راحتی انواع فیلم‌های HD را روی نمایشگر با کیفیت این دستگاه تماشا کنند.



Dell XPS 14 : یکی از سنگین‌ترین اولترابوک‌های بازار با وزن 5/2 کیلوگرم که اضافه وزنش به خاطر وجود یک باتری 64 واتی است. این باتری طول عمری برابر 8 ساعت و 17 دقیقه دارد و به این دلیل معمولا مورد توجه کاربران و خریداران قرار می‌گیرد.


مک‌بوک ایر ۲۰۱۲ : در مدل ۲۰۱۲ مک‌بوک ایر اپل علاوه بر قابلیت‌هایی مانند پورت‌های USB ۳.۰ و پردازنده گرافیکی قوی‌تر، از باتری با طول عمر بیشتر و برابر ۸ ساعت و ۱۰ دقیقه هم استفاده شده است. این در حالی است که این مدل با ۱۰۰ دلار کاهش قیمت نسبت به مدل ۲۰۱۱ عرضه می‌شود.



مک‌بوک پرو رتینا: چنین لپ‌تاپی با نمایشگری با وضوح 2880 در 1800 پیکسل طبیعتا باتری با طول عمر چندان بالایی نخواهد داشت.اما بد نیست بدانید که این لپ‌تاپ حرفه‌ای دارای باتری 95 واتی با طول عمر حدود 8 ساعت است.



Toshiba Portege R۸۳۵: هرچند این دستگاه باریک‌ترین اولترابوک بازار نیست، اما امکانات خوبی مانند پردازنده Core i۵، رم چهار گیگابایتی، هارد دیسک ۶۴۰ گیگابایتی و البته یک باتری خوب با طول عمر ۷ ساعت و ۳۵ دقیقه‌ای دارد.



Acer Aspire TimelineU M5-581TG-6666: یک لپ‌تاپ باریک، قدرتمند با باتری خوب که دارای ویژگی‌هایی مانند نمایشگر 6/15 اینچی، پردازنده Core i5، رم شش گیگابایتی، هارد دیسک 500 گیگابایتی و کارت گرافیک Nvidia GT 640M LE است. از طرفی باتری این دستگاه با طول عمر 7 ساعت و 29 دقیقه امکان استفاده طولانی مدت از این دستگاه را برای کاربرانش فراهم می‌آورد.

۰

لپ‌تاپ‌هایی با باتری‌های قوی